För oss läkarstudenter/läkare 2
*förtydligar*
Han sa i alla fall inte att _alla_ vaccinationer ger sämre skydd än sjukdomen, utan det var i så fall möjligen någon/några.
*förtydligar*
Han sa i alla fall inte att _alla_ vaccinationer ger sämre skydd än sjukdomen, utan det var i så fall möjligen någon/några.
Morula:
Ahaaa! "Bäcken"... som i såna där skålar... *såg framför mig hur läkarna sprang ut från sjukhuset för att slänga fostren i den lilla bäcken som porlade förbi* Vad mycket mer logiskt det blev helt plötsligt...
Kalinka:
Men det var tydligen nån ung kvinna som hade dött i Malmö för inte så länge sen, för att de hade missat hennes feokromocytom... *håller hårt på mina zebror*
Kalinka:
Hade jag haft lite mer villaliknande omständigheter (och en lite mer förstående make ) så hade jag nog haft betydligt mer djur i alla fall... Fast inte zebror... funkar det med vita tigrar? Det hade jag gärna haft. Har hört att det är lagligt att ha såna som husdjur i Texas. Så kan man generera lite patienteflöde till akuten också... "Jodå, han är sååå snäll, klappa du... Vad var det nu du ville sälja för nåt?"
Jahadå, när jag var där på praktik fanns det ju inget att göra... (att de sen stängde akuten för ambulanser två måndagar i rad veckorna efter är högst irrelevant)
Hade tigrarna funkat via telefon hade vi snart varit av med varenda telefonförsäljare, för jag tror hela bunten har ringt mig den här veckan. Eller snarare, de har ringt och frågat efter min man. Han har varit bortrest i tio dagar nu, och det har seriöst ringt minst 3 försäljare varenda dag och frågat om jag har honom hemma. När jag svarar nej, säger dom "nähä, då får vi ringa senare" och så slänger dom på luren. Och ringer igen dagen efter.
Jamen när de ringer till mig så är det lite småkul... framför allt de som vill få mig att byta telebolag. Då säger jag "Ja, fast det bolaget som vi ringer med nu skänker vinsten till vår kyrka. Kan ni matcha det?". Då brukar dom bli väldigt tysta...
Men det är ju jättebra om hon tycker du kan göra makens beställningar. Då kan du ju tacka nej å hans vägnar, så behöver hon inte ringa igen. Vi har problem med motsatsen. De ringer (gärna mitt i maten), mannen svarar och de frågar efter mig, för att de vill sälja [infoga valfritt skräp], och han svarar "Nej, hon vill inte ha nåt sånt" - men tror någon att de nöjer sig med det? Nej, de ska prompt prata med mig. Såklart jag kan förstå att de hoppas kunna övertala mig, men det stör mig ändå... *muttrar*
Som jag har förstått det (från mina kursare, så kanske inte 100% säker källa) så får man inte vara uska förrän efter T6 (innan dess har vi ju i princip ingen praktik alls). Har också hört T9 som läkarvik.
Stackars Åsa... Tur att jag har anmält mig redan nu då, så jag inte riskerar att få såna brev sen när de kan "betyda" nåt...
Men hallå där... vad hände? *överväldigad av mängden läkare el dyl som plötsligt dröste in*
Tja, välkomna hit i alla fall! Vill ni dela med er av tråden om förde er hit? *nyfiken*
Köpa legitimation? För 1500? De borde ju kunna sälja dem för bra mycket mer än så... *muttrar över CSN-räkningarna*
Men har ni läst tipset i dagens metro? De varnar för att man kan gå och bränna sig i solen, men om man gör det så kan man ju alltid - jupps, smeta filmjölk på brännan!