Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

För oss läkarstudenter/läkare 2

lite nasalt snack kan jag köpa, men inte gärna förändring av utanpåverket

• Jalapeno
    white cheese skrev 2007-05-24 15:37:10 följande:
    Men har ni läst tipset i dagens metro? De varnar för att man kan gå och bränna sig i solen, men om man gör det så kan man ju alltid - jupps, smeta filmjölk på brännan!
    fan, ja visste're.
  • Jalapeno
    KickStart skrev 2007-05-24 21:00:02 följande:
    Jag anar en konspiration från Sveriges mjölkbönder Undrar om det hjälper mot tonsillit också
    i liksom en kombination av utvärtes och invärtes behandling?
  • Jalapeno

hej LubbDubb
    jag gjorde som många andra och skaffade barn under ST men tycker egentligen att det hade varit smartast under AT - enbart av föräldrapenningsskäl. Om man fixar att leva utan pengar - då är barn under utbildningar en bra idé tror jag. Den optimala tidpunkten att få barn, den finns inte

• Jalapeno

min kompis emailadress : listeria. hur bra som helst. ALLA kommer ihåg den men som nick på fl fungerar den inte riktigt. Skulle skapa hyfsat mkt hysteri

bästa nicken på fl är gavagai. Bra begrepp och enormt exkluderande

• Jalapeno
    erika86 skrev 2007-06-01 19:09:05 följande:
    Tyras föräldrar: Varför är AT bättre än ST av fp skäl?
    sorry, mitt syftningsfel. Skälet att få barn under utbildning eller AT är att ingen riktigt räknar med en. Man kan gå på mental eller faktiskt halvfart utan att det gör så mkt. Detta funkar inte under ST, iallafall inte lika bra. Skillnaden mellan att få barn under studier och AT är just föräldrapenningen. AT är bästa tiden av ytterligare ett skäl - det är bästa tiden att jobba deltid, i synnerhet på vårdcentral.
  • Jalapeno
    white cheese skrev 2007-06-01 19:52:21 följande:
    Tyras föräldrar:Nu vart jag ju tvungen att googla gavagai, men jag kan inte påstå att jag blev så mycket klokare... Enligt Wikipedia ett exempel på "indeterminacy of translation". Jahaa...? *korkad*
    gavagai=kanskekanin. Typ. Hedvigs länk var jättebra. Visst är det ett bra nätnamn? Quine var en strålade filosof.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2