SysterHedvig skrev 2007-04-19 17:53:58 följande:
Kalinkaman häpnar, eller hur? Den spionerande mannen hade såpass paranoida drag att han efter en föreläsning ställde sig framför klassen och radade upp en mängd anklagelser som han tyckte att vi hade mot honom, och försvarade sig mot. "Jag är inte alkoholist" etc.Det tragiska var att efter självmordet visade det sig att han skrivit dagbok om hur mobbad och förföljd han var av oss, klasskamraterna, så modern som han dessförinnan inte haft särskilt mycket kontakt med trodde på dagbokens texter rakt av. Hon var mycket arg på oss och vi fick inte komma på begravningen. I själva verket hade en stor mängd människor engagerat sig i honom, försökt umgås och pratat med honom, samt att kursledningen hade upprepade gånger försökt få honom att acceptera psykvård. Men han såg inte sig som sjuk och då gick det som det gick
Vad tragiskt! Jag och flera av mina gamla kursare har flera ggr önskat att han som vi tror har en personlighetsstörning skulle söka hjälp. Han har inte riktigt paranoida drag. Det är svårt att beskriva honom. Han pluggar otroligt mycket, och verkar väldigt ensam. Han ringer ofta hem till folk som han inte brukar prata med normalt och bara kallprata om ingenting. Och sen är det det där med att han börjar skrika och gorma åt folk när saker och ting inte går som han tänkt sig.
Han i kursen under mig vet jag inte om han är skyldig till väldtäkt och misshandel av fd frun, men så konstigt som han betett sig i skolsammanhang skulle det mkt väl kunna vara sant. Han har gjort saker som inte passar sig att nämna här, bla i samband med anatomidissektioner.