• Fidelis ad urnam

Är människor som skrapat triss på TV4 och blir besvikna över 50 000:- otacksamma?

Jag tycker det är förskräckligt att se människor som skrapar fram 50 000: - på triss och blir besvikna. Kommer med kommentarer som;

"det blev ingenting", "bara 50 000: -, ja ja det får väl gå" osv.

Jag tycker som så att då de kom ditt med 0:- ska de vara tacksamma och glada över varje krona de går plus med.

Tycker du att det är otacksamt att bli besviken över att bara vinna 50 000:- ?
    I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • Svar på tråden Är människor som skrapat triss på TV4 och blir besvikna över 50 000:- otacksamma?
  • Mia83

Ja det är otacksamt, men även mänskligt. Det hör till den mänskliga naturen att hoppas på det bästa alternativet, och när det inte blir så blir man besviken.
    Så jag tycker nog att besvikelsen är ok faktiskt, åtminstone i ett inledande skede.

• Legewiel

Ja, de är lite otacksamma...men det är klart att om man nu en gång i livet har sån tur att man vinner och får vara med i TV, med chans till storvinsten, så förstår jag att det kan kännas lite "futtigt" med bara 50 000 Mycket vill ha mer!

• nelami

Klart man kan bli besviken eftersom man vet att man kan få mer..
    Men det är aldrig nåt jag skulle visa! Bara pinsamt me såna kommentarer när man sitter i tv...

• oSOFIAo

Herreguuuud! KLart man ska vara nöjd, jag menar chansen att man vinner en mille är ju inte såååå stor. JAG hade blivit superglad!

Julia 3 år idag!!!
  • varannan singel

dom fick ju i allafall dom 50 000 kr som ett plus i kassan

• smarties

Jag skulle bli superglad om jag "bara" vann 50 000, dom skulle sitta som en smäck i tillvaron!
    När man faktiskt bara köpt en lott för 25 kronor, eller kanske till och med FÅTT den, då ska man väl vara nöjd att man får något mer än en ny lott tillbaka.. :)

• Änglatuss

herregud

vad hade dom innan dom ringde in, dom kan väl låta "oss" fattiglappar få vinna..alltid dom som redan HAR pengar typ!

• Melisabeth

Ja dem kommentarerna som hon lämnade skulle jag nog anse pinsamma...

Sedan att man är besviken över att få lägsta summan är ju begripligt...
    Men att säga "det blev inget" det är ju rätt hemskt i mina ögon... =/

v 36 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Glass

Nej.

Om man ska göra sig omak att åka dit och dessutom behöva vara med i tv så vill jag ha mer än 50 000.

Jämför det med att ni kommer till ett stort buffébord  med en massa skoj mat. Ni blir sevrerade en tallrik med potatis på.
    Skulle ni bli besvikna eller tacksamma?

• Jiie

Tror bara det är första reaktionen, man hade ju trots allt chans på flera miljoner!!

Svar på tråden Är människor som skrapat triss på TV4 och blir besvikna över 50 000:- otacksamma?