• Fidelis ad urnam

Är människor som skrapat triss på TV4 och blir besvikna över 50 000:- otacksamma?

Jag tycker det är förskräckligt att se människor som skrapar fram 50 000: - på triss och blir besvikna. Kommer med kommentarer som;

"det blev ingenting", "bara 50 000: -, ja ja det får väl gå" osv.

Jag tycker som så att då de kom ditt med 0:- ska de vara tacksamma och glada över varje krona de går plus med.

Tycker du att det är otacksamt att bli besviken över att bara vinna 50 000:- ?
    I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • Svar på tråden Är människor som skrapat triss på TV4 och blir besvikna över 50 000:- otacksamma?
  • glasbubblan

Ja. Har man redan vunnit 50.000 och har chans att vinna betydligt mer så är det väl självklart att man får bli besviken om man inte får mer än de 50.000 som man redan har?

• glasbubblan

NEJ menar jag ju förstås.

• Drömmar och förhoppningar

Om jag skulle skrapa fram tre tvappparater på trisslotten, så skulle jag ju tjuta och gråta och skratta av glädje DÅ - när jag väl kommer till tvsoffan, så har jag ju för länge sen redan vunnit 50 000, det vet jag ju när jag har skrapat lotten. Klart jag kanske skulle bli lite besviken om det inte blev mer, när jag har chansen till det, men det betyder ju inte att jag är otacksam för de 50 000 jag trots allt redan har vunnit!

• junimagi

Nej jag tror de flesta skulle reagera så, även om inte alla erkänner det. Människor tror att de skulle bli så glada och att hela deras liv skulle förändras om de vann mycket pengar men snart skulle de märka att pengar också tar slut och mycket ill ha mer...

Jag skulle bli besviken om jag "bara" vann 50 000 om jag visste att jag kunde få en chans på flera miljoner. Däremot om jag bara vann 50 000 rakt upp och ner då hade jag blivit superglad.

• KickStart

Ja egentligen så tycker jag att det vore nog att vinna 50.000 men jag antar att risken finns att de blir besviken när det finns chans på 5 miljoner.
    Själv hade jag blivit enormt glad

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Violerna

Nej, jag tycker inte de är otacksamma. De har ju redan "vunnit" (minsta beloppet) - nu skrapar de för att vinna MER igen! /Viola.

• Nazeeya

Ja, det tycker jag.
    Och även om man är besviken, håll för fan minen i tv. Klaga när kameran är avstängd.

• Äventyr

Pengar är så konstigt. Man kan inte säga vad värdet egentligen är...

• IlsaBlackWidow

Jag tycker inte det är otacksamt.
    Reklamen tjatar om miljoner hit och dit och 25 tusen i månaden i 25 år.
    Det är vad man har för ögonen och hur stora är oddsen att man kommer till tv och får skrapa? Klart man blir besviken när man fått smaka på miljonerna som sedan dras ur munnen på en!

• Virriga Vera

Så enkelt det är att sitta bakom ett tangentbord och veta hur man skall reagera i en tvstudio i direktsändning inför några miljoner tvtittare. Tror ni inte att de som sitter där har annat att tänka på än hur de skall reagera och agera? Tror ni inte att de är fruktansvärt nervösa och har fullt upp att bara orka hålla sig uppe och svara på frågor?

• IlsaBlackWidow

VirrigaVera - Lätt att vara präktig nu liksom!!
    De på FL tycker att jag ska visa en annan känsla än den jag känner, byhuu.

• Jennie med ie

I grunden håller jag med dig TS, man hade noll innan man vann att få åka dit och nu åker hem med 50.000 och det är inte kattskit. Men jag förstår också om man åtminstone sådär spontant blir besviken av att vinna "bara" 50.000, som man ju redan visste om när man åkte dit, när man vet att man hade chans på så mycket mer. Hur mycket och på vilket sätt detta sedan yttrar sig finns det väl bra och dåliga exempel på, men känslan som sådan tycker jag är rätt naturlig.

• lejoch

Jag tycker att det är helt ok att bli besviken direkt eftersom det faktiskt är det minsta man kan få.

Det är ju lite som att bli besviken över att vinna silver i VM, man är ju inte så glad över att Sverige förlorade matchen även om det förstås är bättre med silver än brons. Med distans till det ska man förstås vara glad!

• Rokka Jill

Men hon tanten i morse hade väll två stycken fem miljoner o två stycken 500.000??
    O sen bara kommer dessa fnuttiga 50.000, klart man blir besviken. Hur många av er var der som egentligen SÅG detta?

jesså...
  • Bure

Över lag tycker jag folk känns jäääkligt otacksamma när de vinner pengar eller annat. Känns tyvärr ofta som "fel" personer vinner. När någon däremot blir genuint glad så gläds jag verkligen med dem!

Vad gäller den här specifika situationen så tycker jag dock att det är en smula annorlunda om vinsten landar just på 50000. Jag tycker fotfarande att det är "smakfullast" och vanligt folkvett att vara nöjd med den summan. Dock: DEN summan har de ju - som sagt - redan vunnit och blivit garanterade i förväg och har säkerligen/förhoppningsvis redan firat och blivit glada för detta. Om det då är den summan som skrapas fram i TV, så skulle jag tycka att en överväldigande reaktion med tårar i ögonen (typ) skulle kännas rätt falsk och tillrättalagd. Men att muttra någonting otacksamt går självfallet helt bort!

• Santos v2

Men vad är 50.000. Knappt värt att visa sig live i TV för 50.000 lax. Nej dom är inte otacksamma dom är besvikna!

• Celestina

Jag tycker det är korkat att det man vinner är det man redan vunnit. Eller hur ligger det till? Vinner de 50.000 ytterligare? För om de inte gör det.., då kan jag förstå deras besvikelse.
    Självklart har de ju förhoppningen att vinna en större summa.

• IlsaBlackWidow

Santos - Satan jag instämmer med dig totalt denna gång!

Svar på tråden Är människor som skrapat triss på TV4 och blir besvikna över 50 000:- otacksamma?