Inlägg från: Xarisma |Visa alla inlägg
  • Xarisma

Åsikter om SJ!

Min sambo var snäll och bokade tågbiljett åt mig och dottern så vi skulle få åka ner till släkten tidigare och leka med kusinen. Idioten på SJ felbokade totalt ALLT med resan och lämnade idag min synpunkt som följande i deras maillåda:

"HUR I H-ETE tänker ni?
    Min sambo ringer till er och bokar biljett för mig och dottern (1 år) till skövde. Allt han ber är att vi åker framåt pga graviditetsillamående och sitter brevid varandra ( = självklarhet!). Nu har vi fått biljetter där vi INTE sitter brevid varandra utan på varsin gångplats och i TYST AVDELNING!

Kommer ni och passar upp på min dotter hela resan ner och ser till att hon inte stör alla när hon tröttnar? Biljetterna kostar 600 kr!! Och går inte att avboka och jag vet inte hur vi ska ta oss till släkten i skövde från stockholm nu pga er för det finns verkar det som inga fler biljetter

GRATTIS SJ NI HAR GJORT DET IGEN!!

/En pisssur morsa som kan nås på XXX-XXXXXXX om ni kan lösa detta innan 8 fredag morgon för då ska vi stiga på detta tåg och JAG SKITER I OM MIN DOTTER STÖR ANDRA FÖR JAG KAN INTE SKÖTA HENNE ELLER SÄTTA MUNGAVLE PÅ HENNE!"

får se hur de löser det för jag har då inte bett sitta på annat ställe än dottern och med henne i tyst avdelning!!

• Svar på tråden Åsikter om SJ!
  • Xarisma

Jo försökte att de skulle sätta oss där när jag ringde dom för det var fullt i hela andra klass men nej INGA BARN! Vafan ska jag ta vägen??

• Xarisma

Jag ringde SJ och de tyckte "Jaha så synd" Därav mitt arga synpunktsmail till dom!

Hade de sagt till min sambo i telefon att detta är allt som finns så fine men nej de svarar att nu har jag bokat 2 biljetter, brevid varandra i färdriktning = REN LÖGN för detta gjordes inte.

Det är det som gör mig arg, att de då inte upplyser om att det är allt som fanns om det var så Så man vet, men när de säger att de ordnat det man önskar och rent utsagt ljuger min sambo i örat så blir man förbannad!

Och när de i telefon kundtjänst tycker jaha, så synd och ja vi kan inte hjälpa dig blir man inte gladare

• Xarisma

Nej jag var faktiskt otroligt lugn och trevlig i telefon för jag har en väldigt lång stubin, frågade artigt varför man inte varit ärliga vid bokning utan att man ska vänta tills man får biljetten för att då få en chock. Men när man pratar med snorkfröken själv som har noll intresse för service eller ens försöka ta reda på svar så tänder man tyvärr till.

I morgon blir det spännande, har jag tur kanske den stackars som sitter brevid min vilda ettåring vill byta plats med mig så vi åtminstone är brevid varandra, sen får jag bara tycka synd om de andra stackarna som ska försöka ha lugn och ro i tysta avdelningen med min lillterror som aldrig åkt tåg förut

• Xarisma

Jag har packat hennes favoritbok, ett pussel, smörgåskex och en nalle.
    Alla saker jag kan tänka mig kan hålla henne lugn men vet ju inte hur hon kommer bete sig och därför ogillar jag att sitta i lugna avdelningen. Hon har som sagt aldrig åka tåg och kan ju inte spå hur hon ska vara.. nej kommer knappast låta henne leva rövare och skita i henne, skulle aldrig falla mig in. Har själv åkt tåg med barn som fått fara fritt och aldrig varit eller tänkt bli en sån mamma, min dotter är väluppfostrad så gott det går för åldern Men hon börjar gå in i trotsåldern och låter därefter när hon tröttnat.

• Xarisma

Nej han har inte varit med och godkänt någon tyst avdelning eller fått upplysning om att platserna var där. Anledningen till att han ens ringde var för jag satt upptagen och inte kunde ringa och vi ville vara säkra på att få plats och biljetter.

Ringde dem samma dag och tid posten kom, dvs i går på dagen. Försökte ringa dem igår kväll igen när jag lugnat mig och då hade de stängt, i hopp om att träffa någon trevlig.

Men som sagt, hade de sagt i telefon till honom FAKTISKT att det finns bara dessa kvar och tyst avdelning hade han ändå sagt ok för att vi sen skulle försöka lösa det på tåget för vet att många är hjälpsamma av naturen (likaså jag vid såna lägen!). Men de att de inget sa störde mig för de sålde biljetter som vi inte godkänt.

• Xarisma

Se mitt inlägg om samtalet Råkade ut för en mindre hjälpsam där trots min trevlighet.

Erita skrev 2007-04-05 12:28:33 följande:
    Wow, om du vill uppnå goda resultat och ett gott samarbete hade jag nog föreslagit ett vänligare brev, man kommer längre med det.SJälv bokade jag fel på justnu biljetter, där man inte får pengarna tillbaka, men jag ringde upp och sa snällt att jag tyvärr inte riktigt sett tiden innan jag godkände och att jag inte ville åka kl 7 på morgonen. Personen som jobbade där slopade totalt bokningsavgift och allt och gav oss nya biljetter, samt fulla pengar tillbaka för våra gamla oanvända biljetter.Man kommer längre med smicker.I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • Xarisma

Tror det är fullt för kollade på nätet idag och fanns inga biljetter

Men ska som sagt fråga snällt om vi kan få byta plats, har man tur och har en trevlig konduktör så kanske de även kan hjälpa en flytta och kolla.

Nu måste jag köpa vällingtetra ifall det blir kris och en burk

Svar på tråden Åsikter om SJ!