• mamyleine

Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?

Jag vet inte kanske det bara är jag som tycker att det är sjukt att folk försvarar att 11 åringar har sex. Men jag fattar inte vad ett BARN (ja för det är ett barn) som inte är tonåring går på mellanstadiet och super & röker och har sex) har i en värld dom inte är mogna för.

Visst personlig mognad finns men vid 11 år är man inte redo för sex. Min syster är 10 år och jag kan säga att om hon är ett barn och går i trean dvs lågstadiet. Jag förstår inte hur någon kan vilja ha sex med en person som är ett barn. En liten människa som inte fått bröst osv. Okej jag vet att vissa 10 åringar fått bröst, mens och allt sånt men de är fortfarande ett barn vi talar om en person som inte kan förstå innerbörden av sex på ett vuxet vis.

Läste nyss på ett annat forum där en personen var förbannad för att sex inte kunde användas som allternativ på intressen. jag skrev då att det beror på att personer under 15 inte ska ha det allternativet (sen på högstadiet har många sex innan 14 men då går man på högstadiet inte låg/mellanstadiet) då blev den här personen förbannad för dennes vänner faktiskt började ha sex vid 11 års ålder och har de som intresse . 11 år och största intresse i livet är sex? När jag var 11 år läste jag okej & frida och läste deras sex-spalter längre och jag tyckte att vissa saker verkade så himla äckligt att jag allvarligt funderade på att bli nunna. DÅ förstår ni hur pass mogen jag var för sex i den åldern. Kanske också är därför jag inte förstår hur en 11 åring kan ha sex som största intresse?

Jag tror inte man är redo för sex som 11 åring. Därimot om man går på högstadiet kanske vissa är det (jag var det inte trots att jag blev av med oskulden som 15 åring. jag hade gärna väntat inser jag så här i efterhand när jag är 23 år) .

Tycker ni det är rätt att 11 åringar som går i 4-5 har sex? Och i så fall berätta för mig varför så jag förstår hur ni resonerar.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-05 17:46:44:
    SEX = Penitrering i form av samlag
  • Svar på tråden Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?
  • stiletto

låter helt sjukt att 11-åringar har sex, och nej, jag tror definitivt inte att dessa barn är mogna för det. när jag var 11 hade man knappt mognat för en första kyss ju!

intressant ändå att läsa detta med tanke på att jag nyss haft dans på mina idrottslektioner med mina elever som går i 6:an och 7:an och jag fick dem inte ens att hålla handen!!

• mamyleine

naveltutan ~ Ja det är sjukt. Jag vet dock två som förlorat oskulden i denna tidiga ålder. Jag förstår inte vad som gör att ett barn på mellanstadiet vill ha sex

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • Teskedsmamman

11 år?!?!?! Då hade jag låst in ungen i källaren kan jag säga!!! Jag hoppas mina killar har vett och väntar tills de är 15 iaf!

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.25) BF - 070723
  • Ananaspaj

Man får väl inte ha sex förrän man är 15 enligt lag? Hur gamla är de som de har haft sex med???

• Sagofe

naveltutan: Fast dans på gympan var ju annorlunda, pinsamma, larviga pensionärsdanser minns jag att vi tyckte att det var.
    Det var ju typ bara breakdans, tryckare eller vanlig dans typ sånt man dansade på discon som gällde.

Därmed inte sagt att jag tycker att man är mogen för sex vid 11.
    Å andra sidan... 15, då hade jag varit mogen ett tag, men det skiljer sig väl från människa till människa.
    Är det inte risken för någon sjukdom som ökar vid tidig sexdebut?

• Gärdvall

Sjukt tidigt! Har väldigt svårt att tänka mig gubbens brorsa ha sex... Nu är ju han visserligen kille då, men 11 år är han iaf och i den åldern är det väl ingen större skillnad på mognaden. Eller..?!!?

• mamyleine

Jag vet en kille som var 10 år när han gjorde sin 11 åriga flickvän gravid , dom gjorde en abort.

HilmaAlvin skrev 2007-04-04 23:24:21 följande:
    Sjukt tidigt! Har väldigt svårt att tänka mig gubbens brorsa ha sex... Nu är ju han visserligen kille då, men 11 år är han iaf och i den åldern är det väl ingen större skillnad på mognaden. Eller..?!!?
  • stiletto

men det spelar väl ingen roll vilken dans det är, det är ju grejen att hålla handen som inte funkade, annars gick det hur bra som helst för dem att dansa. Vissa såg helt skräckslagna ut och skulle nog hellre dött än att ta nån i handen.

• Edstrom

När jag var 11 år läste jag också Frida. Var ett sextest med där en gång som hette "Är du redo för sex?" Första frågan var hur gammal man var, jag var 11 som sagt. När jag hade gjort klart testet fick jag som svar. "Du är redo för sex" Mina kompisar fick också det som svar av det testet. Riktigt sjukt tycker jag att dom gjorde ett sånt test och att man fick det svaret när man var 11.

För övrigt tycker jag inte att det är världens undergång om två 11åringar har sex med varandra. Däremot om en 11 åring har sex men en äldre människa.

Svar på tråden Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?