• mamyleine

Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?

Jag vet inte kanske det bara är jag som tycker att det är sjukt att folk försvarar att 11 åringar har sex. Men jag fattar inte vad ett BARN (ja för det är ett barn) som inte är tonåring går på mellanstadiet och super & röker och har sex) har i en värld dom inte är mogna för.

Visst personlig mognad finns men vid 11 år är man inte redo för sex. Min syster är 10 år och jag kan säga att om hon är ett barn och går i trean dvs lågstadiet. Jag förstår inte hur någon kan vilja ha sex med en person som är ett barn. En liten människa som inte fått bröst osv. Okej jag vet att vissa 10 åringar fått bröst, mens och allt sånt men de är fortfarande ett barn vi talar om en person som inte kan förstå innerbörden av sex på ett vuxet vis.

Läste nyss på ett annat forum där en personen var förbannad för att sex inte kunde användas som allternativ på intressen. jag skrev då att det beror på att personer under 15 inte ska ha det allternativet (sen på högstadiet har många sex innan 14 men då går man på högstadiet inte låg/mellanstadiet) då blev den här personen förbannad för dennes vänner faktiskt började ha sex vid 11 års ålder och har de som intresse . 11 år och största intresse i livet är sex? När jag var 11 år läste jag okej & frida och läste deras sex-spalter längre och jag tyckte att vissa saker verkade så himla äckligt att jag allvarligt funderade på att bli nunna. DÅ förstår ni hur pass mogen jag var för sex i den åldern. Kanske också är därför jag inte förstår hur en 11 åring kan ha sex som största intresse?

Jag tror inte man är redo för sex som 11 åring. Därimot om man går på högstadiet kanske vissa är det (jag var det inte trots att jag blev av med oskulden som 15 åring. jag hade gärna väntat inser jag så här i efterhand när jag är 23 år) .

Tycker ni det är rätt att 11 åringar som går i 4-5 har sex? Och i så fall berätta för mig varför så jag förstår hur ni resonerar.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-05 17:46:44:
    SEX = Penitrering i form av samlag
  • Svar på tråden Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?
  • MartinaE

Jag var 14 år vid min debut, men när jag kollar på 14 åringar idag kan jag knappt tro det är sant! De är ju så små! Men då kändes det rätt, helt sjukt!!

• Rika Ika

Mammatilllinnea: Jag gjorde precis som du när jag va 11 år, lekte med barbiedockor!!! Hade väl inte en tanke på att ha SEX!?

• MrsNelson

jag tror inte att det är en så stor andel som faktiskt är mogna att ha sex när dom debuterar. Oftast så gör man det nog ändå. Jag vet att det var en del som var 11-12 första gången när jag var yngre, samtliga ångrar sig idag. Jag kan säga att jag var mogen och redo, men jag var 17 år när jag blev av med oskulden.

• Valkyriah

nej man är inte redo att ha sex vid 11 års ålder,det är absurt!!!
    tror de som har det redan då har någon form av problem,kanske dåliga familjeförhållanden eller något,kanske söker kärlek och uppmärksamhet på det viset,jag vet inte...

• Mrs Smith

Ts jag håller med dig till 100 %. Klart att man inte ska ha sex när man är 11 år!

• alexius

Min son är 10, jag skulle inte kunna se att sex kom in i hans bild om ett år?
    Vad är det för forum där man försvarar att ett barn har sex när det är 11? Nyfiken?
    En fråga till dig med Bride of Rocky, hur menar du beror på?

• BrideOf Rocky

Alexius,

Det beror så klart på vad man menar när man säger "ha sex"

För mig kan det betyda massa olika saker.

Jag som vuxen kan ha (enligt mig) sex på massa olika sätt och många av dom sätten anser jag att en 11 åring självklart är redo för.

Så allt beror ju på vad man ser framför sig när man hör ordet sex.

• prinsesstårtan

Man blir ju så kallad byxmyndig vid 15 och även det är snudd på förtidigt.......,.

Men under 15 är katastrof. Om min 11 åring kom hem och hade haft sex vet jag inte vad jag skulle ta mig till!!!!!

Men kan pojkar i den åldern verkligen genomföra ett samlag? Är det äldr killar så skall dom polisanmälas !

• Ancy

bride of rocky - vilka sätt anser du att en 11-åring är mogen för?

• galax

En av mina bästa vänner hade sex första gången när hon var elva, hon är varken personlighetsstörd, drogmissbrukare eller sexuellt missanpassad. Däremot har hon ett ovanligt stort bekräftelsebehov och är mycket känsligare än många andra.
    Jag reagerar lite på tonen i den här tråden, man kan inte blir arg på elvaåringar som har sex, de gör det utan att veta bättre. Vad man däremot kan bli arg på är vårt sexfixerade samhälle som kan påverka elvaåringar (t.ex. min kompis) till att göra sånt.

För övrigt vill jag hålla med Bride of Rocky, det finns sätt att ha sex på som en elvaåring definitivt kan vara redo för.

• Ancy

Onani och petting i utforskande syfte är nog inte såå ovanligt...men jag antar att ts menar sex - samlag?

• alexius

Fast onani är ju en sak, det är ju normal kroppslig upptäckt.
    Petting lika så men jag tror inte det är så vanligt när man är 11, inte som när det är yngre och även där i upptäckaråldern.
    Men sex, då menar jag samlag, det är man definitvit inte mogen för eller redo för!

• Tinzu

huga.. det kryper i hela kroppen på mig.. 11 åringar?

nej.. inte SEX sex.. nej nej..

• giftgrodan

men alltså, jag känner inte alls igen mig i era beskrivningar av hur elvaåringar ser på sex. För mig var det ett stort intresse, även om jag med största sannolikhet inte alls var redo att HA sex så tänkte jag på det väldigt ofta.

Svar på tråden Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?