Hur kan man tycka att en 11 åring som har sex är okej?
Jag vet inte kanske det bara är jag som tycker att det är sjukt att folk försvarar att 11 åringar har sex. Men jag fattar inte vad ett BARN (ja för det är ett barn) som inte är tonåring går på mellanstadiet och super & röker och har sex) har i en värld dom inte är mogna för.
Visst personlig mognad finns men vid 11 år är man inte redo för sex. Min syster är 10 år och jag kan säga att om hon är ett barn och går i trean dvs lågstadiet. Jag förstår inte hur någon kan vilja ha sex med en person som är ett barn. En liten människa som inte fått bröst osv. Okej jag vet att vissa 10 åringar fått bröst, mens och allt sånt men de är fortfarande ett barn vi talar om en person som inte kan förstå innerbörden av sex på ett vuxet vis.
Läste nyss på ett annat forum där en personen var förbannad för att sex inte kunde användas som allternativ på intressen. jag skrev då att det beror på att personer under 15 inte ska ha det allternativet (sen på högstadiet har många sex innan 14 men då går man på högstadiet inte låg/mellanstadiet) då blev den här personen förbannad för dennes vänner faktiskt började ha sex vid 11 års ålder och har de som intresse . 11 år och största intresse i livet är sex? När jag var 11 år läste jag okej & frida och läste deras sex-spalter längre och jag tyckte att vissa saker verkade så himla äckligt att jag allvarligt funderade på att bli nunna. DÅ förstår ni hur pass mogen jag var för sex i den åldern. Kanske också är därför jag inte förstår hur en 11 åring kan ha sex som största intresse?
Jag tror inte man är redo för sex som 11 åring. Därimot om man går på högstadiet kanske vissa är det (jag var det inte trots att jag blev av med oskulden som 15 åring. jag hade gärna väntat inser jag så här i efterhand när jag är 23 år) .
Tycker ni det är rätt att 11 åringar som går i 4-5 har sex? Och i så fall berätta för mig varför så jag förstår hur ni resonerar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-05 17:46:44:
SEX = Penitrering i form av samlag