• Angie79

    gråter och gråter

    Fy faaaan. Sitter här, tårarna forsar. Vill egentligen inte säga nåt speciellt, det gör bara så jävla ont. Kändes som min enda chans att kanske vinna på det här lotteriet, kanske var det min tur nu, den chansen flög iväg inatt. Så total borta, så tomt, så hopplöst. Så meningslöst, värdelöst.
    Varför är det så orättvist, varför får en del massa barn, andra gör flera aborter, och en del blir utan.
    Förtjänar inte vi att ta hand om ett litet liv, känna lycka, se fram emot något? Ska man straffas? För vad? Känns som ett hån denna soliga vårmorgon, alla fåglar som tidigare kvittrat bara småskrattar. Smärtan i magen, när ska allt komma ut? Hur länge ska det ta? Hur ont måste det göra? Vill inte in och skrapas, vill inte åka till sjukhuset igen, aldrig mer vara med om det här.
    Var finns det tröst att finna? Tröst att vår älskade baby inte fick en chans, livet är ju så svårt ändå. Varför i helvete kunde inte det häe hända tidigare, min jävla kropp som lurat mig så länge, betett sig som gravid när allt var bara dött!!!!!!Varför varför måste man utsättas för sånna här saker?

  • Svar på tråden gråter och gråter
  • jättehemlig

    Har inga ord som tröstar men vill krama om dig och de som gått egenom det du gått egenom säger att det blir lättare med tiden.
    Många kramar till dig.

  • Rymdmamma

    beklagar sorgen.. jag vet att det låter som en plattityd men du är ändå ung och förhoppningsvis har du tid på dig att få det barn ni så gärna önskar..
    kanske en liten tröst just nu..

    ...vet inte vad jag ska säga riktigt..ni får försöka ta hand om varandra och vila, kanske gå till kyrkan jag kan tycka att det kan vara rofyllt att gå dit..

    ..kanske är ert barns själ ändå hos gud just nu med andra änglabarn... och behöver inte vara ensam i himlen...så kanske ni kan gå till kyrkan och tända ett ljus...

  • Tessiie

    Skickar en massa styrke kramar, finns inga ord i världen som kan lindra din sorg och smärta just nu.

  • Little M

    Skickar massa värmande kramar.
    Har gått igenom samma sak som dig tre gånger...

    Även fast man inte tror de,klarar man de.. Och turen kommer till dig med..

    Håller tummarna o skickar massa kramar...

  • Angie79

    Tack, alla. Era ord värmer. Även om vi är 2 om det här, här hemma, så är det svårt att prata med min kille, han e lika bedrövad som jag. han åkte o jobbade, jag sjukskrev mig.

    Men hur ska man klara av att föda ett friskt barn? Chansen verkar vara så liten, så många som drabbas av olika komplikationer, så många som är långt gångna när det hemska händer. Att säga att faran är över efter vecka 12 är ju så fel. Så fel.

  • jättehemlig

    Förstår dina tankar Angie79 men försök att titta på alla det går bra för.

  • bavcas

    Kan inte finna ord för att ge dej tröst, men vet hur du känns. Jag är en lite bit på väg.....
    STOR KRAM

  • Ericafika

    Ibland förstår man inte meningen med livet...jag fick själv ett MA i vecka 12.5, känns fortfarande jätte jobbigt, vill så gärna bli gravid snart igen!! Hoppas vi lyckas snart!!! Varma kramar!

  • iasun

    Skickar varma kramar och önskar en glad påsk! Varma kramar Marija

  • MaNiMi

    Beklagar att det gick illa!
    Det som hände behöver dock inte hända igen,
    för de allra flesta går det ju bra.
    Var det första mf för dig?
    Isf har du goda chanser att föda ett barn.
    Har man haft ett par st kan ju det bero på något
    annars kan det vara en engångshändelse pga av att något
    var fel med just det fostret. (OBS säger inte det som något försök till tröst för det gör ju inte något bättre..man sörjer ju det man mist lika mkt ändå)
    Ett mf är inte ett straff eller något man får för att man inte förtjänar att få barn!
    Tänk på det!
    Önskar dig all lycka i framtiden!

  • Ina 67

    Skickar massor av kramar, inte för att de hjälper så mycket men jag förstår dina tankar och hur du känner.

    Kram


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Flätad

    Vet hur du känner... Skickar många kramar... Kan inte skriva så mycket mer.
    Kram igen.

  • Utlandssvensk

    Tyvärr finns det nog inga svar pâ frâgan VARFÖR?

    Jag ställer mig samma frâga om och om och om igen. Vâra älskade, efterlängtade tvillingar föddes för tidigt för att överleva och det är lângt ifrân säkert att vi kommer att lyckas med att fâ barn igen. Känns fruktansvärd jobbigt!!

    Sâ sörj pâ du... och förhoppningsvis sâ blir det din tur en annan gâng...

    Kram!

  • dinochmin

    Kramar till dig.. har gått igenom samma sak idag.. finns inte ord för hur det känns.. föjävlig helt enkelt!

  • Happy86

    Sitter i samma båt.. gråter och gråter.. fick igår reda på att min bebbe inte levt på ett par veckor... Medan jag har gått omkring och klappat på magen och varit glad, jag trodde min bebis låg och snurrade runt och växte, men egentligen så hade den somnat för länge sen...
    Varför?

Svar på tråden gråter och gråter