babybop : nej, man behöver verkligen inte allt som alla listor säger! och som du säger, det enda man egentligen behöver ha när bebisen kommer är säng, bilstol, kläder och självklart blöjor :) sen ser man ju om man tycker att man saknar något. vi hade tex gjort värsta skötbords grejset för att det skulle rymmas i vårt badrum, byggt lite och så.. men när hon väl kom så bytte vi oftast på andra ställen! så vi använde det knappt något! totalt onödigt. sen hade vi köpt lite vällingflaskor och sånt, men ammar man så är ju det också onödigt! dock så kunde jag inte amma så dom kom väl till pass :) men det är ju sånt som man lätt kan åka iväg och köpa om det skulle bli aktuellt! :)inga stora summor direkt ;)
sen måste jag säga att babyolja är faktiskt väldigt bra! och salva mot rödstjärt! samt snorsug! det var något som jag inte hade velat vara utan :) dock av den anledningen att hon blev lättare att ha att göra med :) men att man ska köpa badbalja och hela köret, nej tack! den använde vi en gång, sen gav vi upp och badade henne i badkaret ist! :)