• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • MK84

Ja, men de låter ju nice..=) Grattis va skoj att de blir tillökning. Själv har ja vart på UL idag och kikat på den lilla, finfin va han. =)

/Malin

• MK84

Tihi Idaas, då va vi på UL samma dag. Nice. Kul å se den lilla filuren. Ja vet inte va de blir för kön, men hon sa att "Nu tittar han på er". Hon kan ju ha menat han rent allmänt, eller så kanske ja sagt de tidigare, ja kallar ju alltid bebisen för han. Men vi får väl se, får säkert en tjej.. hehe..

Zazzy vi får lilla å krysta i kör =)

• MK84

Idaas: Vi var där 8.40 på morgonen. =) Hehe, du kan ju inte redan vara nervös inför förlossningen, är så länge går de ju å förtränga! ;)

• MK84

Puffelipuff på dig me SvXrt =)

Idaas: Ja kan tänka mig att de är värre om man vet vad som väntas. Själv drömmer ja ju bara om smärtfriaförlossningar som sker utan att ja knapptmärker nått. En rätt bra bild å ha i huvet. Undrar om ja kommer bli "besviken" i September då ja märker att de inte riktigt va nån sanndröm, hehe.. Men än så länge känner ja ingen skräck, ser det mer som en intressant upplevelse. =)

Har vart och ätit på Gennys i kväll, visste inte ens att den restaurangen fanns, alltid lär man sig nå nytt. Sen har vi vart på bio och sett Epic Movie, haha.. Sämre film får man leta efter! ;)

Imorgon blir de mera plugg och sen middag med familjen. Söndag jobbelijobbar jag och måndag blir de att åka till Koler.

Nån annan som ska göra nå trevligt? Nån som fått avsmak för godis än?

/Påsk Malin

• MK84

Hej och hå brudisar! Allt bra?

Själv har ja sovit som dåligt i natt eftersom ja legat och tänkt på 2 kompisar som ska separera. Är ett par som ja hållt ögonen lite extra på eftersom det är mycket våld, skrik och sånt i familjen. Och små barn som bevittnar de, blir rädda, skriker, gråter. Ibland känner ja mig som en liten stödperson åt den familjen. Nu äntligen om man får säga så ska dom separera. Men har så mycket me skolan, jobb, och allt just nu att jag inte har tid att vara så engagerad, har inte tid att vara barnvakt, sitta och prata i timmar, mm. Igår fick ja sms om att vi måste få komma nu de här går inte, men ja va inte hemma och hade inte alls tid me dom. Känner mig som en dålig vän, men va gör man. For iallafall dit en sväng efter 21 då vi kommit hem och satt å surra me tjejen. Killen jobba och blev inte alls glad att ja va där. Helt plötsligt kom han hem och hade me sig ett glasspaket från jobbet och sa att han bara kom hem för att han tänkte att hon kanske ville bjuda mig på glass, haha.. Sure säger ja. Vid 23 då ja stod i hallen och skulle åka hem så ringde han för 3 gången typ och ba: VA? Är hon kvar än, ska inte du sova!! Haha.. Sen när blev han pappa åt sin 23 åriga sambo?

Ja, nog blir de bra för henne att få flytta neråt igen. Synd bara att dom kommer bråka om deras gemensamma barn så mycket nu.. Hade ju varit lättare annas..

Jobbigt är de iallafall, mår dåligt då barn far illa.. Känner mig maktlös.

/Malin som alltid dras mot intriger och utsatta personer.. :/

• MK84

Tjohejs!

Bebisen2007: Min bebis vill inte heller röra på sig å buffra på mig. Kände han ju för typ 2-3 veckor sen.. Men sen har han legat still. Men allt va ju OK på ultraljudet så ja tror han samlar krafter till att mörbulta mig senare, hehe..

• MK84

Här är BF-listan som den ser ut nu, nån som vill ändra BF, saknas eller ja, har nått annat att tillägga?

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    Mollan Malin BF 13/9
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

• MK84

Jag och min Fru =)

Hehe, ja känner mig så där manlig nu igen efter att ha legat på knä ute på balkongen och satt ut Hersta-plattorna som ja köpte igår. Så jag får sånt där fint plastgolv istället för fulbetongen. Är verkligen jag som är mannen i vårat förhållande om man tänker på det där steriotypa sättet. Det är jag som jobbar och drar in pengar till familjen, csn är ju så snåla. Min man vill inte extrajobba utan vill hellre vara ledig. Det är jag som betalar och håller koll på bilen. Min man ringde här om dan då ja hade lånat mammas bil och lät helt förtvivlad för att den inte startade (rattlåset hade gått i). Igår då ja kommer hem från jobbet står min man och bakar bröd och idag medan ja gjort service på cyklarna, dumpat däcken, smort in kedjan, mm så har han stått inne och diskat. Alla borrade hål i lägenheten är skapade av mig. Så ja säger ju de, är ja man eller man! Hahaha..=)

Jan är raka motsatsen till va ja fallit för förut. Har alltid sagt att en man ska vara händig, teknisk och förstå sig på saker. Men ja tycker om min man ändå, tihi.. eller ja, min lilla Fru.. :P

/Manliga Malin

• MK84

Ja som trodde den gamla tråden skulle dö, men den lever visst än.. tihi.. Menmen, verkar ju som att folk hittat hit ändå =)

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007