• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hej hopp!

Har vart ledig sen lunch idag och är ledig hela helgen. Känns prima faktiskt. Försöker lära mig å va ledig =) Idag var ja på en snigelprommis in till stan, sen en sväng förbi mamma, sen hem å hämta karln och sen till Rutvik och grilla me syster och några fler. Sen har vi mest suttit och hängt, sett lite tv, mm. Så kom hem nyss. Imorgon blir de att åka till pappsen och hälsa på och sen ska vi till ett par bekanta och äta och spela spel. =) Tycker egentligen de är aptråkigt me sällskapsspel, menmen, ibland får man offra sig.

Kul me ännu fler lulemammor =)
    Ja är också me på en fika om de är nån gång då ja är ledig. Hehe. Snart är ju skolan helt slut så då får man mer fritid..=) Men säg en dag så kommer ja om ja har möjlighet =)

/Malin och lillen..

• MK84

Jo, förresten, ja köpte en kjol på indiska, kollat där?

• MK84

Zazzy: Huvva va läskigt.. Du får ta det lugnt idag så..

Njut i solen alla söta mammor =)

/Malin

• MK84

Hej hopp!

Har varit riktigt duktig idag och pysslat me riktigt äckelgöra. Har haft lös rören till handfatet på toan och badkaret för att rengöra, fyyy så hårigt å hudavlagrigt och äckligt de blir där. Sen skruva ja lös i köket också å rensa i diskhon, huvva huvva, hehe.. Tror ja har världens sämsta luktsinne dessutom för ja ba pillar på å reflekterade inte så mycket över de, sen står jan 3 meter från mig å kvider å säger att de luktar så illa så man inte kan andas. Ja ba, va vad är de som luktar? Han ba, ja men luften säger han då å ja ba va vilken luft.. Haha.. Han fatta inte att ja inte kunde känna nå.. hehe.. Sen kröp ja in i skåpet under diskhon å kika å herremin je så stökigt där nere bakom "golvet i skåpet". Kan ju inte vart städat där på år å dar, konstigt man inte ha en djungel av djur som kommer fram då man öppnar skåpet. Har aldrig kollat så långt in tidigare, lär ju inte vart rent då vi flyttade in.

Annars har ja inte gjort så mycket idag, träffat en kompis å hälsat på syrran och så. Har kännt mig på så dåligt humör idag helt utan anledning. Men de va lika bra, då kunde ja avreagera mig på alla äckelställen i lägenheten, hehe. =)

Imorgon blir de plugg igen, iallafall på fm.
    Hur blir de me fikat? Verkar inte va så många som hakat på?

/Malin rörmockarn luktlös..=)

• MK84

Ja som "nyss" kommit hem från stan, blev less vid 14. Så missar fikat idag, synd. Hade ingen dator på stan så ja kunde kika på vad som bestämdes, tihi.. men men.. kommer ju fler gånger =)

Fiaflikkan: Men får man gå via sjukgymnasten om man inte har foglossning?

• MK84

Fiaflikkan: Okej, ja ska ringa dit nån dag då=) Tack för tipset!

Alltså, stod och beundrade min mage i spegeln för ett tag sen. Å vet ni va ja såg? Fullt av små ljusa bristningar runt hela naveln - redan??? Hur ska ja inte se ut i v. 40 då? Hahah.. jisses!

• MK84

Huvva då Zazzy läskigt me akuten å allt. Hoppas som sagt de går över me vila.

Idag har ja fått veta att ja är med barn. Tihi. På rikt alltså. Stod och väntade på bussen och brevid mig står en mamma med sin 7 åriga dotter. När jag kliver på bussen säger dottern: Titta, hon har en bebis i magen. Kändes helt skoj. En liten 7 åring ser att de är en bebis och inget annat där i. Wihii.. Annars är de ju mest vuxna som kommenterar magen och dom VET ju redan att de är en bebis där i. Sen träffade ja barnvagnens gamla ägare på Ebeneser också och dom ba: ojoj, här har de hänt grejer. Så antagligen såg ja väldigt gravid ut idag även om ja inte tyckte att mina kläder framhävde det SÅ mycket. Är så glad över min mage och allt va den för med sig, bebiiiiiis! =)

Imorgon blir de oppnering för mig hela dagen lång 9-15.30, nice! Ska bli spännande. Har just kollat igenom dom andras arbeten och det känns bra att de inte bara är vårt som är dåligt. Ibland får ja nästan fundera över om de verkligen är vi som är dåliga eller om det är jag som har för höga krav och förväntningar på mig själv. Nåja, de lär ju visa sig imorgon.

I helgen blir de jobb, har inte vart på Ica en endaste dag i Maj so far. Har vart rätt skönt, men nu är ja laddad. Tydligen 2 till som sagt upp sig där nu, folk försvinner på löpande band? Tips i fall nån söker sommarjobb ;)

• MK84

Hejsan hoppsan Flicks!

Har sovit en sväng nyss, välbehövligt. Så nu är ja lite piggare =) Gick rätt okej på opponeringen idag, men alltså vilket skämt de var? Jag som trodde ja gick på Universitetet och inte första året på gymnasiet, man skämms ju nästan så dåliga vissa var å här har JAG gått å tyckt att JAG var askass.

Kul me en till i gänget, vi får slåss om sängarna på BB i höst =) Om du skriver ditt BF Maja så kan ja lägga upp dej bland alla andra =)

Ska iväg och äta me karln på Old Brodies snart. Vi ska fira lite att skolan är "klar nu". (Samt att vi är slöa och inte ids göra nå mat). Tänka sig, nu är alla måsten i klara, bara de sista på uppsatsen som skall fixas till, men har inga tentor eller redovisningar eller så kvar. Hohoh, snart har man en examen, läskigt! =)

• MK84

Babybop: Du får lämna tillbaka tröjan på HM, dom brukar vara rätt medgörliga =)

Kul med den nya 3D maskinen.. =)

Jo, sommarlov ja, blir dock inte så långvarigt. Har ju trots allt en del kvar att skriva på uppsatsen så än är den ju inte helt klar, men de känns skönt att redovisningen är gjord å så. Sen blir de jobb för min del, jobbar nu på lördag samt ons, tor och lör nästa vecka.

Var ut å gick en kort sväng efter att vi ätit i kväll och snacka om snigeltempo, magen kändes som en sten och ja kunde inte alls gå fort. Undrar hur de kommer gå att jobba på Ica i sommar där man helst ska ha ett tempo på 150 ;)

Mollan Malin: Vad blev de för vackert på magen?

/Malin

• MK84

Har börjat sticka i mina händer, vaknar varje natt av att dom känns bortdomnade och nu i kväll sticker de i dom utan att ja gör nått.. Så frågade i en tråd här på FL va de kan vara.. Å då svarar alla att de kan vara:

akademiska.se/templates/page____29225.aspx

Men hallå, int vill ja ha nån himla skena.. Hoppas de går över, men gör de inte de måste ja väl fråga BM va hon tror om saken.. Hmm...

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007