• MK84

Luleås höstmammor 2007

Aqua green: Haha, okej.. Ja nog kan dom då få fråga va dom vill, haha.. Ja har nästan svårt att hålla mig om folk ställer dumma frågor. Haha, man vet aldrig va ja kan kasta ur mig, mohaha.. Men men, är väl till å vara seriös. Får säga, ja Jan är den enda ja knullat me de två senaste åren, hahahahhaha.. Om de nu är å vara seriös. Hahaha..

• MK84

Hejsan hoppsan!

Hur är de med er flicks? Själv känner jag mig på lite bättre humör idag, igår va ja så irriterad på allt hela dagen. Haha, kan inte minnas att ja någonsin tyckt kunderna varit så tröga som igår.

Vissa kunder tror att vi är någon sorts bank. Varför ställer dom sig vid bankomaten och tar ut 500 kr sedlar å sen kommer dom till oss i kundcenter och vill växla till hundralappar. Varför inte bara ta ut 400, eller 900 direkt så får dom ju sina jäklans hundralappar. (De hände tidigt på morgonen då vi inte har så mycket pengar i kassan plus att en kund just hämtat ut en vinst på 3000 kr så vi hade inte ens växel i kassan så de räckte, å sen blev tanten typ helt sur för att hon inte fick växla). Ska ja trolla fram pengar, eller göra egna sedlar eller??

Är en tant som satt i system också att komma till oss och vilja växla till mynt. Tror ja sett henne 2 ggr. Hon är inte ens trevlig utan säger att hon ska ha 5 kr för det här åsså slänger hon upp 200 kr. Då ja säger att ja inte har så många femmor så säger hon ja då ska ja ha alla du har. ÖÖÖ??? Okej, så sen då andra kunder kommer så ska dom få sin växel i enkronor då eller? Vi brukar ju inte vara snikna utan om nån kund vill ha ett rör me mynt så brukar vi oftast kunna lösa de, men den där surtanten ska inte bara ha ett rör utan sen då hon fått sina femmor så blänger hon ett tag å sen slänger hon fram nästa sedel och säger, åsså ska ja ha enkronor för det där, osv.. till sist har hon växlat till sig alla mynt vi har typ. Är de inte till banken man går å gör sånt där? Eller åtminstonde ringer innan och hör med de ansvariga om det är okej att dom kommer och växlar lite pengar så att man är förberedd och kan beställa från växlingskontoret.

Sen vet inte folk hur man köar vid kuncenter, folk ställer sig längs hela disken istället för att så i en normal kö. Så att dom då ska komma "före" dom som står i riktiga kön. Igår va de en kvinna som inte ens stod vid kundcenter utan hade gått in i butiken och står å gapar bakom hörnet "Hallå, hallå, ja ska ha hjälp här sen". Så ja gick dit å kolla va hon ville å då säger hon: Ja ska ha en halebop för 100 kr, å då ja kollar över axeln mot kön så säger hon surt "Jag är faktiskt före dom där".. Öööö??? Ja tycker de är så himla osmidigt av dom där kärringarna att inte kunna betee sig och köa som alla andra. Irriterar mig till sjutton, men ja är alldeles för snäll å mesig för att säga ifrån utan ler å gör snällt som dom säger.

Är faktiskt tanter som är värst i allt. Typ. Då man ska ut ur butiken ska man helst gå ut via kassorna, men vi har även en öppning intill kundcenter där de står "kontakta personal vid utgång", ett litet "kan du öppna" räcker gott så trycker vi på knappen och släpper ut dom. Men liks ändå ska tanterna krångla sig ut genom ingången och är så söliga så dom hinner inte hela vägen genom innan flärparna slår igen. Sen börjar dom gapa: "Hallå, hallå, ja är instängd".

Sen alla gnäll-uti-priserna! Visst de är mycket fel i butiken, men hälften av alla fel som folk gnäller över beror på dom själva. Då kommer dom helt sura och slänger upp varorna och säger, de stod 2 för 30 på dom här räkorna, men dom har gått in på 30 kr st. Å då kan de stå stort på skylten Euroshopper räkor åsså har dom tagit Icas lyxräkor istället. Å dom är SÅÅÅÅ säkra på sin sak.

Haha, märks att ja va trött igår, för ja brukar aldrig annars störa mig på kunderna. Så ja hoppas de går bättre idag. =)

Nu ska ja sluta gnälla!

Fick iallafall en komplimang av en herre igår som sa att de var så kul att se mig för att jag alltid var så glad och trevlig, att han blev glad av att handla av mig. Så de va ju som sött =)

Vad har ni för helgplaner då? Själv jobbar ja idag, men börjar först 14 så ska väl fixa lite lunch här hemma och sen kanske bege mig ut en sväng innan jobbet. Skulle behöva kolla på ett par nya skor. Tycker ja växer ur mina kläder så himla fort nu också, alla blir trånga på nolltid. Har lagt upp en ny magbild också, börjar få värsta hängmagen ju.. vojvoj.. hehe..=)

• MK84

Hehe, ja är inte lätt att vara en gnäll Malin. Idag har ja dock haft de rätt trevligt på jobbet. Har vart lugnt och kunderna har vart trevliga.. =)

Imorgon är ja ledig! =)

• MK84

Tihi, en annan var hos syrran och fick middagen serverad. Men håller med, har ingen direkt matlust nu och känner mig för slö för att orka laga nå seriöst.

Har fått svårt att sova på nätterna nu, inte så de känns jobbigt direkt, men ändå. Vaknar vid 4-5 tiden varje natt å känner mig tokpigg, även om ja va astrött vid 23 då ja gick å la mig, å ja är en sån som annars sover 10h/dag. Helskumt känns de. I natt tände ja lampan och låg å läste en halvtimme innan ja kunde somna om igen.

Har vart och rantat runt hela dagen idag, 10 mil stadskörning har de blivit, vilket betyder att ja åkt fram å tillbaka som ett jehu. Har fått mycket gjort iallafall.

Fyndade en jättefin barnvagn idag, en Emma Ljunga Duo Edge (kombivagn) tror ja den hette. Inte nyaste modellen, en 02 tror ja de var, svart och beige men väldans välskött, allt fanns me, regnskydd, myggnät, vinteråkpåse, kudde, påslakan, Babybjörn skötväska (jättefin). Allt detta för ynka 2000 kr, kan de bli bättre? =) Så ja är helnöjd. Kombi och Barnvagn inom loppet av två veckor typ. Och båda mycket finare än ja väntat mig. Nu är de typ bara bilbarnstol som saknas, men har en på g.

Börjar kännas mer och mer verkligt nu att bebis är på väg. Tänk att om 3 månader kan jag vara mamma. Jisses!

Var förbi HM på storheden och shoppade 2 linnen och 2 tröjor idag också. Magen börjar ju bli för stor för alla kläder ja har typ. Hehe. Å bristningar, oh my god, magen är verklgien full av dom! Men dom är rätt söta, hehe, ja tycker om dom. Hur har era magar blivit, har ni fått nå ränder?

• MK84

Benjamin- Grattis till tjejen, gu så kul =)

• MK84

Mymlan - Ja, listan betas av sakta men säkert, hehe.. Nu vet du vad som väntas, tihi.. =) Men kul är de =) Längtar massor ja me!

Måste bara få skryta över hur bra jag är. Haha, är alltid svinnervös över dom där satans provköparna, som ska testa om man frågar efter legg. Dom va på Ica idag, i MIN kassa, men jag KLARADE mig, haha.. Är stolt som bara den.. haha.. känns bra. Hade skämts ihjäl om ja missat. Är typ första gången ja frågat legg på nån som ville spela lotto dessutom, haha.. :P

Ja vill OCKSÅ fika nån gång, blä att ja alltid ska jobba. :P

• MK84

frökenE, ja är också i v.29 å har inte heller hört nå om nå föräldrargrupper än. Ska iofs till BM imorgon så hon kanske säger nå då. Vet dock inte om ja kommer kunna gå på träffarna eftersom ja jobbar rätt mycket å min karl jobbar ju i skeå så han lär ju än mindre kunna gå på dom. Synd att dom är så sent, för min karl vill typ gå på dom.

• MK84

Mymlan: Ja går på Porsön! =)

Kommer fråm BM nyss, 132 låg hjärtslagen på nu, tihi, de går stadigt neråt. Nu kommer ja ju ännu mer tro att de är en Max ja bär runt på. Ställde en fråga på FL om magen och fick 6 svar. 5 som gissa kille och 1 som gissa tjej. Hehe, bara därför kommer de säkert ut en tös, hehe..=) Spännande är det! =)

15,5 kg har ja gått upp, ahh..! Hehe, hemska jag. BM fråga om ja ville göra nån glukosbelastning så sa att ja de kan ja väl testa på, hehe, måste ju se va de är alla pratar om, hon har ju inte nämnt de tidigare.

Mitt järnvärde låg på 100, så nu tyckte hon ja skulle börja knapra piller också. Men allt var då bara som de skulle i övrigt. SFmåttet va 28 och helt enl. kurvan. Bebisen ligger på tvären, hehe, den busen..

Nu måst ja styra upp lite käk å sen blir de å jobba. Säkert MÅNGA människor som ska handla idag..

Hej hopp på en flicks! /Maxi Malin

• MK84

er flicks ska de stå!

Jo, hon nämnde inget om Föräldrarutbildning idag heller.

• MK84

Jessie 76: Jag tycker iallafall de lönar sig att handla på Ikea, vet ju inte om kvaliten är det samma, men priserna är en tredjedel typ.

Mollan Malin: Har också kikat på bilerna, jättesöta ju. =)

Ja är alltid helt miffo och tvärt emot alla andra. Int har ja nå direkta sammandragningar, nån ensaka gång har ja känt att de som stramat till, men inte så ja skulle vilja kallade ofta. Haha, ja kommer få världens hemskaste förlossning säkert, typ dö 3 gånger innan bebisen är ute.

Snart ska man iväg å jobba 10.45-21.15 på årets värsta dag. Å ja som tyckte de va mycket redan igår. Kommer va helt död sen. Igår jobba ja bara 10.45-19, men va helt slut redan då, orka inte göra nå på kvällen, la mig 23 å orkade inte alls stiga upp då klockan ringde 8 i morse. Har iofs sovit dåligt i natt eftersom ja jobbat i drömmen också. Ja gör typ jämt de om de är svinstressigt på jobbet. I natt va ja i KC som kund men fick jobba hela tiden eftersom de var en ny där som inte kunde nått. Till sist vaknade jag och fick tänka ett mantra för mig själv typ 20 gånger att du är hemma, du sover, du jobbar inte, de är inte på riktigt, sov nu, osv.. till sist kunde ja släppa mitt jobbande. Gu så dom kör me oss gravida kvinnor, mohaha..;)

Men efter idag är jag ledig i 7 dagar! Wihiii...=)

Å imorgon åker ja till Skellefteå till karln min. Hoppas ni får en trevlig midsommar brudisar!

/Maxi Malin som jobbar 24h/ dygn! =) Alltid till er tjänst! ;)

• MK84

Mymlan 74: Ja känner mig ganska hurtig faktiskt. Jäklans vilket tempo de vart idag. Har stått upp hela dagen, speedat på i 200 och inte haft en lugn stund. Först efter att ja skulle kliva ur bilen sen ja kommit hem märker ja att ja har svinont i fötterna, ont i svanken, är slut som en, ja ja vet inte vad. Har massa små sår på händerna som ja inte ens vet när ja fått, märkte bara att de sved massor då ja skulle tvätta av mig. Vid 19 brukar de lugna ner sig i vanliga fall, men nu var de köer i KC ända till 20.30 innan de börja lugna ner sig. Har druckit över 2 liter vatten och int kissat nå vilket måste betyda att svettats ut allt, jag svettats som en gris. Vägde ju hela 105 kg igår, så de är en rejäl övervikt ja släpar runt på. Ett under att ja inte faller ihop.

Men som sagt, nu är ja ledig i 7 dagar, så nu ska ja försöka ta det lugnt..Sova så länge ja vill, strosa på och inte ha några måsten. Ja hoppas också på att få en bra förlossning, hehe. Igår slog de mig då ja skulle sova att en bebis ska ut ur mitt lilla hål å ja höll nästan på att få lite panik och tänka att va fasiken har ja gett mig in på, varför skulle ja skaffa barn för, huvva huvva, är ju lite för sent å ändra sig nu, å ja är mer rädd för kejsarsnitt än att föda vaginalt så de är ju rätt kört.. hehe.. Men ja vet ju att de kommer gå bra, men ja, huvva, känns ändå läskigt att uppleva sån smärta för ja har aldrig vart me om de, de värsta ja vart med om än typ migrän, har inte opererat mig nån gång eller så. Men känns ändå lite häftigt också.. Längtar så efter en bebis =)))))

Hej å hå, gå på tå!

• MK84

Hejhej, har ni överlevt midsommar tjejer? Själv har ja haft det väldigt behagligt i helgen, har slappat, grillat, sett film, fiskat, grilat ännumer, mm. Hur skönt som helst. Idag ska vi in till stan och ranta lite, bla köpa järntabletter och i kväll ska vi kika på piraterna på Bio =) Imorgon blir de glukosbelastning för mig, känner mig inte så sugen, men de blir nog bra. Skönt att de är kl 8 så man får "ledigt" sen resten av dagen. =)

• MK84

Nu har ja vart på den där omtalade glukosbelastningen, men hallå, det var ju inte farligt alls, trodde de skulle vara slemmigt å konstigt efter alla historier man hört, men de va ju som bara att dricka. Okej, de va ju inte svingott direkt, men ingen direkt börda heller. Att sitta 2 timmar i väntrummet gick också förvånadsvärt fort och svaret blev: "Värdet är helt normalt" å sen va de klart. Så ja, de va ju rätt enkelt avklarat.

Så nu känns de som att man kan snaska vidare me gott samvete. Haha. =)

Fika på tisdag, tror ni inte muppen MK84 jobbar då i vanlig ordning. Hehe.. Så klart! ;) Jobbelijobbjobb på Maxi de Paxi.

• MK84

Idag har ja faktiskt varit lite social efter 2 muppiga dagar då ja inte velat ha någon kontakt me omvärlden. Igår var de städtarmen i mig som reagerade, då städade ja i köket i 6 timmar. Ut me allt ut alla skåpen, torka, diska, rengöra och in igen. Finfint blev de, men trött var man sen. Men de var precis va ja behövde. Var knappt ut på hela dagen, orkade inte prata i telefon med nån annan än killen å mamma. Skulle ju eg. till Ikea, men bangade ur, orkade inte fara å vara social hela dagen, för var 3 till som skulle me, så ja lånade ut bilen till dom istället å lät dom åka utan mig.

Idag sov ja till halv 11 sen slappade ja lite på förmiddan innan ja begav mig iväg till Sussie, gick me henne till Coop på örnäset och fikade, värsta risiga stället tyckte ja, sen for ja till syrran och åt middag. Älgstek me pommes *int så man klagar direkt* Och sen vidare till Emma. Så har vart riktigt social idag. Hehe.

Imorgon blir de å dejta Cicci över en lunch och sen är de Maxi Paxi som gäller. Känns bra att få jobba nu igen, nu är ja less på att gå hemma efter 7 dagars ledighet.

Har tagit min första järntablett idag. Är så stolt över mig själv. Hehe. Ja äter ju inte piller, de är en filosofi ja har. Piller som ja godkänt är alvedon och multivitaminpiller, men allt annat är ja skeptisk mot. Så har suttit och kollat på Niferexkartongen i nån dag nu och samlat mod. Haha. Funderade på om jag skulle ringa BM idag och be henne skrämma mig lite å säga va som kan hända om ja inte äter dom (Ja vet, ja är sjuk i huve). Men ja tog mig till sans och svalde ner en å se ja lever än, så får väl fortsätta knapra dom där rackarna så länge de behövs. Så farligt va de inte. Å järn ska vara viktigt har ja läst! :P

Sen måste ja bara få skryta om att ja fått betyg i Uppsatsen nu. Så nu är de grönt, kan ta ut min examen när ja vill. Känns himla bra åveta de. Men ska inte ta ut den än hur som helst, men vill ja så kan ja =) *Super happy*

• MK84

Mymlan: Ja, ja får väl se hur de går. Kom symtomen direkt eller? Ja har inte haft vare sig halsbränna eller kräkningar eller rännskita än. Så vi får väl se hur de går =)

• MK84

Hejsan flicks!

Har lagt upp en ny bild i gallerit nu, men alltså de ser ju inte riktigt klokt ut. Alltså vilken skillnad de är å fota med kläder å utan. På förra bilden har ja världens hängmage men på den nyaste me kläder på så ser den inte alls lika dan ut.. Haha.. :P

• MK84

Hejsan Bigfoots!

Jag rekommenderar sånna där sandaler som har karboreband både på foten och bakom hälen. På så sätt kan fötterna växa och man kan ändra skostorleken. =) Köpte ett par av märket Merell på stadium för 400 kr, helt perfa. Har dom varje dag på jobbet, är ju dämpning också. Behövs då man står upp 8-9 timmar/dag (bara då ja jobbar förståss, annars är ja mest i viloläge!;) )

Men nog gråter mina fötter allt då ja kommer hem, tar av mig skor och stödstrumpor. De pulserar och värker som sjutton och inom loppet av en timme har dom blivit bollar så man knappt tar sig fram i lägenheten.

Många många magar på Ica är de varje dag å varje gång tänker man "tänkt om det där är nån från familjeliv".

Ska försöka göra en tidig kväll i kväll.. Har öppning på jobbet imorgon så måste ju stiga upp redan kl 7, hemska tid. Ja som är van å sova till 9-10 varje dag =) Men å andra sidan kommer ja få gå hem 17 istället för 21.15, så de kan man ju glädjas åt! =)))

/Maxi Malin

• MK84

Haha, ja du får göra de.. Men då måste du säga hej å slå mig i huvet så ja fattar att de är du.. Haha.. Ja är inte så bra å känna igen folk. Den enda ja ser är Zazzy, hehe. Spionerar på henne ju. *ler*

• MK84

Vill å vill.. Ja vill, men börjar jobba kl 13 som vanligt.. .Mohaha.. Ska alldeles strax bege mig.

Har storstädat lägenheten hela förmiddan, va säkert en månad sen vi dammsög och skurade riktigt ordentligt. Så nu är här rent å fint å man får inte ett kg damm på allt som råkar hamna på golvet.

Men int är man då samma städarMalin som förut inte. Höll väl på i ca 2 timmar och i slutet va ja så svettig så att de RANN droppar ner från pannan.. Å när ja dammsög så knakade de till i fogarna lite, hehe.. Inte ordagrannt, men de gjorde som ont bak vid skinkorna/höfterna typ.

Känns bra att de är städat tills karln kommer hem på torsdag. =) Är inge kul å komma hem till ett lortigt place, de tycker då int ja.

Ha en bra dag tjejor nu ska ja bege mig till mitt Maxi =)

• MK84

Mymlan: Ohh, så spännande.. Å avis blir ja, är så sugen på bebben nu! Hoppas allt går bra å att de inte tar allt för lång tid innan lillen vill hoppa ut! Wihi.. =)

Ja tycker de mest spännande me folk som är gravida är just när de är dags.. När bebisen skall komma, sen då den väl är ute är de inte lika spännande längre.. hehe.. Så sover å äter den ju bara.. hehehehehehe...=)))

Du får hålla oss uppdaterade! ;)

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007