• PVeraB

Luleås höstmammor 2007

zazzy
    vi såg bara typ det barnmorskan pekade ut. Annars var det mest suddigt och virrigt tyckte jag.

• PVeraB

Mollan Malin
    Jo jag vet att enäggs är slump och tvåäggs är ärfligt. Men enäggs är häftiga de har ju samma DNA och allt. Ska ni in på extra UL och kolla om de ligger i en eller två påsar?

• PVeraB

Mollan Malin
    näe, förstår det. Du ska se att de har varsin lite hinna. Om de har klarat sig tillsammans så länge är det nog mindre risk att den ena stjäl från den andre...
    Ang. sjukskrivning är det klart du får pengar om du blir sjuk. Det blir ju från det ev. jobb du har haft innan du började läsa. Annars finns det nog något schablonbelopp du får. (ring och hör dig för)

Thai thai ligger vid åhlens. Kanske ska vi krafsa fram listan så att folk kommer ihåg?

• PVeraB

Zazzy
    vilket uppvaknade. jag hade betalt en slant för att se deras min när du öppnade dörren :) Hoppas det går bra hos BM

• PVeraB

zazzy
    vagnar är en hel vetenskap... Tro mig. Galet i tell u galet

Fiaflickan
    jag brukar plaska runt på vatten-gympan på step-in. Är det den du menar? De har en special vattenplask för gravida.

• PVeraB

Fiaflickan
    Jo jag tror det var nån som gick cityrehab oxå. Rymdmamma brukar oxå plaska omkring i vattnet. Fast nu på torsdag kommer jag inte fara dit. sparar mina slantar till måndagens middagsdejt istället
    (hysteriskt långt det ska vara mellan löning och löning...

zazzy
    tur att du har folk som kan ge dig råd. Syster och så

MK84
    Känner igen känslan av att inte vara gravid alls. I början hade jag inga som helst känningar, folk frågade mår du inte illa? Har foglossningar? Blir du inte trött? Jag kände mig som ett frågetecken. Allt var ju som du skriver precis som vanligt, bara lite tjockare där över magen.
    Har du moderkakan i framvägg förresten då känner man bäbis senare har jag hört. Hur som nu i v.20 får ni lyssna på det lilla hjärtat. Riktigt mysigt faktist.

• PVeraB

betzo
    Hej hej förresten

MK84
    Aha, så du vet innerst inne att det bor nån där. Du förtränger det bara lite ibland

• PVeraB

zazzy
    men du har bestämt dig för vilken det blir nu?

MK84
    Lovar att det inte går att förtränga hela tiden igenom. Idag har min lilla bäbis gymnastik så det knappt går att sitta still
    Ska kika magbilder

• PVeraB

zazzy
    visst är det gulligt. Min brukar sova så gott den tiden jag är hos BM, fast nu är det bara en eller två ggr kvar. Tjoho...
    Å, jag kan inte ge några fiffiga råd heller. Vi köpte första bästa i princip. Vi skulle bara kolla hur barnvagnar känns och sen hade vi tänkt köpa beg. på blocket. Så blev det inte, där stod den förra årets modell och ja. Det blev en brio duo, en sån där som man kan byta liggdelen mot sittdel.
    Hur är det på de två du velar mellan? kombi är smidigare om man måste bära vagnen, tydligen är vikten mindre på dom.

mk84
    Dom är ganska snälla trots allt

• PVeraB

Zazzy
    okej, då är det båda sånna som det går att byta mellan sitt och liggdel. Det låter som hugget som stucket mellan de två får jag lov att säga. På vår lista stod att det skulle vara rymlig liggdel, tvättbar klädsel och att den skulle gå att dra i snö och på guppiga vägar. (inte så tung men det fick vi stryka)

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007