• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hahahahaha... Ja, herregu, allt ska dom då hitta på..

• MK84

Shoppoholic!

Ja, man kan nästan tro att jag vunnit på lotto, eller så är de så att ja vart å nallat på sparkontot mitt! ;)

Har vart på en riktig rantar-runda idag. Först släppa ut katten i gammelstad, sen till HM på storheden å reklamera mina favvobyxor som hade ett stort hål i tyget efter bara 3 veckor, så ja fick nya. Sen till stan och lämna igen mina skor som efter 4 veckor tar in grus i skorna GENOM sulan, jepps, hål i båda skorna. Så då var ja givetvis tvungen att köpa nya skor. Så bidde ett par Walkisar från Stadium. Sen råkade ja gå in på Indiska och var ju då tvungen att köpa en kjol och 2 tröjor, hoho.. Men de är sant, jag vaaaaaar tvungen, för alla mina tröjor är som för korta vid magen numer. Sen hem och laga mat för att sen åka tillbaka till gammelstad och släppa in katten samt ta en prommis me karln min.

Sen i kväll har ja varit produktiv och skrivit ett kärleksbrev till försäkringskassan så att jag blir en i deras gäng. Är man aldrig sjuk är man ju fett utmobbad och finns inte i några register. Passade även på att beställa en ny mobil. Blir en Nokia 6131, tyckte den va som enkel. Ja är ju inte nån prylnörd alls, så är ju helt amazing att jag köpt en ny mobil, haha. Annars brukar de alltid vara mamma som köper en ny åt mig för att hon tycker den jag har är 100 år gammal, vilket hon brukar tycka så där var tredje år ungefär, haha.. Vilken mamma ja har va ;)Nåja, snart är de slut på de, snart kommer hon bara ha ögon för Max.

Gu va ja skriver, hej å hå. Mina vänner klagar på att ja aldrig skriver i min blogg nu mer, men ja skriver så mycket strunt här ju så ids inte skriva i bloggen också, hehe..=)

Är de ingen som har nån rolig historia att komma me, tycker de är som lugnt i tråden nu, hohoh..=)

• MK84

Är inte alla nya vagnar mer eller mindre rappel nu för tiden. En kompis till mig köpte en vagn, minns inte om de va orsa eller teutonia, nästan 10 000 la hon ut på den me alla tillbehör å grejs. Var en tvillingvagn kanske ja ska tillägga. Hur bra va den då på en skala? Minsta lilla snö utomhus å hjulen lossnade. Oftast gick dom ju å trycka tillbaka men den dan de inte gick va de ju mindre kul. Som tur va så var vi 2 st och alldeles utan för henne lägenhet. Inte så kul om vi vart på prommisrunda å får en vagn utan hjul och två spädisar att bära på. Själv har ja inte börjat tänka på vagn än. Dock är ja besatt av bebiskläder på tradera. Har nästan allt man kan tänkas behöva som startkitt nu. Massa söta bodysar å pyjamasar å sånt..

Jessie- Hur man kan glömma sin karls 30 års dag, hoho.. Dag spelar ingen större roll för mig. Men med tanke på vilket sjå det var att komma fram till en dag vågar ja inte tänka på va som händer om vi ändrar den nu, hoho. Men de kommer ju fler tillfällen, de är ja säker på =) Kan ju alltid fota maten och lägga upp en bild här sen, haha.. Skoja bara..

• MK84

God morgon tjejer, jisses så ni hunnit skriva =)

Det går inte att uppdatera BF listan, men man kan lägga till en till tilläggskommentar där det står Jessie 76 Nya BF 16/8, hoho.. Nån fler som känner att dom vill uppdatera sitt BF i samma veva så slipper vi sjuttioelva nya tilläggskommentarer, tihi..=)

Ang, min kompis med tvillingvagnen. Tror gärna hon hade vela byta om hon haft nå alternativ. Men hon bodde högst upp (4 våningen) och där fanns bara en minihiss. För hon hade först köpt en EmmaLjunga tvillingvagn som var 1 dm för bred så då blev de till å byta. Så därav va hon rätt låst till sin hjulavhoppande vagn. ;)

Nu ska ja äta frukost

• MK84

Jag betalade också 100 kr för tre bilder. Tror de är det som är "standard" i nuläget. Vet inte om man kan ta med nått band och få de inspelat dock, har då aldrig hört om nå sånt.

• MK84

Verkar som att min BM inte alls är som alla andra. Sist ja va där va ju nu i veckan och är i v.20, de togs ingen koll på mina blodvärden eller nå. Hon frågade bara om jag kände mig tröttare än vanligt och om det var jobbigt att gå i trappor. Ja sa att njae, de vet ja väl inte. Int är ja så mycket tröttare än vanligt. Och då sa hon att ja men dåså, då är de nog ingen fara, då behöver du nog inte några järntabletter än iallafall. Nästa gång ja ska dit är i v. 24 å då tror ja dom skulle kolla blodet å så.

Nu ska ja till Ica och Maxia mig lite i Kundcenter, får se hur många fel ja gör den här gången, hehe.. Nä, idag ska ja vara skärpt =) Hejs!

/Malin, arbetsnarkomanen

• MK84

Uppdaterar lite, fler som vill på måndagsdejt?

Thaithai kl 18.00 Måndag den 23 april

Vi kommer:

MK84
    Rymdmamma
    Benjamin040722
    Mollan Malin
    SvXrt (så vida vi inte är på förlossningen )
    Babybop
    zazzy (om ja har råd)
    Betzo

(Tog bort dig Jessie, antar du ska va me karln) =)

• MK84

Hur har ni det tjejor, allt frid å fröjd eller förföljer illamåendet/andra elaka symtom er?

Själv har ja de väldans bra. Börjar bli människa igen känner jag. Ska snart iväg och jobba igen på mitt lilla MaxiPaxi. Igår va de så mycket folk att man inte fick en lugn stund, men tiden går fort och de är skoj =) Var för övrigt i Kundcenter. *intresseklubben antecknar*

Har vart ensam hemma i helgen, karln har vart hem till Skellefteå och det har vart SÅ skönt. Har inte gjort nå varken i fredags, eller igår kväll. Ville inte träffa nån/prata med nån utan bara vara. Har gjort allt i slowmotion, kört bil sakta, lyssnat på lugna favoriter, ätit sakta, tänkt sakta. Speedar ju alltid på i 200 annars så har vart skönt att få stanna upp lite.

Men nu har ja snart laddat batterierna klart så ja orkar me kommande veckan och allt skolarbete =)

Hoppas ni haft en bra helg!

/Slow motion Malin

• MK84

Ååå, ja vill också veta när proffsen säljer ut.. Måste ju nästa gå förbi där å hälsa på mina gamla arbetsgivare. Birger frågar alltid varje gång när ja ska ha barn, å ja har sagt att ja jobbar på de. Tihi. Har ju inte vart där sen ja blev gravid, vojvoj.. Hemska Malin :P

Thaithai kl 18.00 Måndag den 23 april
    Vi kommer:
    MK84
    Rymdmamma
    Mollan Malin
    SvXrt (så vida vi inte är på förlossningen )
    Babybop
    zazzy (om ja har råd)
    Betzo

Någon fler som fått förhinder, eller kommer resten av dom som står där.

Benjamin - Du får vila och ta de lugnt så att lilltjejen stannar inne ett tag till iallafall =)

Bebisen - Wow vilken bamsemage =) Va skoj!

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007