• MK84

Luleås höstmammor 2007

Ja jobbade på barnvagnen (babyproffsen) 99-01 typ och redan då "gick det inte så bra". Birger (farbron) sa då att lite av tjusningen va att få jobba för att klara sig, hehe.. Att dom inte ville bli rika, utan bara få det att gå runt. Redan då spanade dom efter någon att ta över, dom har ju trots allt jobbat i där i över 30 år, 6 dagar i veckan så man kan ju som förstå att dom börjar känna att dom gjort sitt nu. Synd bara att dom ska slå ihop me brio, för ja gillar inte dom.

• MK84

ja tycker brio är dyra.. fattar inte att allt ska va så dyrt.. men ja tycker att barnenshus är dyra också.. huu..

• MK84

SvXrt - Inga "nu vill ja komma ut mamma-kännningar än eller" ?

• MK84

1 Maj, meeh är ju jääätte länge dit jue.. Hehe.. =)

• MK84

SvXrt- 1 oktober, he, vaddå överburenhet! ;)

Är bra me mig och magen, den växer då, men int är de nån livlig kabrat där i inte. Han sooover, haha.. Så kommer ja säga tills motsatsen är bevisad. Att BM säger att han inte sover tror ja inte på :P Skolan, ja huvva, de är så mycket och ja är så less. Kommer man nånsin bli klar måntro? Idag känns de då som världens bakslag eftersom vi kommit på att vi ska byta fokus och de 3 veckor innan deadline. *suck*

Men hör ni brudar: Ja tänkte va en sån där tråkig jäkel som bangar i sista minuten (fast att ja inte själv tycker om sånna). Men ja är inte alls upplagd för nån social aktivitet i kväll. Känner mig trött å less å vill bara sitta hemma i soffan och titta ut på regnet. Hoppas ni tappra själar som lyckas ta en till träffarna får det trevlig och äter så ni storknar..

/Trött och kinkig Malin

• MK84

Ja tror ni blir 6 : Rymdmamma, Mollan Malin, SvXrt, Babybop, Betzo och ojbebis

• MK84

Tack för alla sympatier, de värmer! Snälla är ni. Somnade just efter att ja skrev mitt kinkmeddelande och vaknade inte förrän 18 igen då min man kom hem. Sen lagade han chilisåskyckling och ris till middag så var nästan som Baan Thai =)

Nu har ja just kommit hem från en långprommis i mörkret och de va väldigt skönt och välbehövligt. Känner mig som en mycket gladare människa nu! =)

Imorgon är de relativt skolfritt eftersom ja ska jobba hela dagen typ. Först klasspresentation och sen kl 13 är det CV granskning. Hittade ett CV på ica i helgen som var vedervärdigt, tror ja blivit arbetsskadad! ;) Dom på Uni brukar alltid va så fina så är svårt å ge feedback på dom.

Hoppas ni hade en trevlig middag! =)

Sov gott ladies!
    /Malin som är piggare och gladare nu =)

• MK84

Fiaflikkan - Ja de är bara att skicka CV så kan ja bistå med goda råd. Hehe. =)
    Mycket otrevlig nyhet? Vad kan de vara för nått? Ny blir ja ju Nyfiken/orolig när du skriver sådär.

SvXrt- Jepps, moderkakan är i framvägg så får väl skylla på den.

Haha, ja drömde att ja var på förlossningen i natt, helt sjukt vill ja lova. Av nån anledning låg ja där i en sån där säng och käkade hallonsynt, kort där efter gick vattnet, fattade först inte vad det var, men sen öste de som bara ut gegga, ja de var vatten och hallonsylt blandat. Jan kallar på en sjuksköterska/barnmorska som för övrigt var man och verkade väldigt besvärad över sitt jobb. Han frågade om ja ville ducha och ja tack de ville ja ju, kände mig jättekladdig och ofräsh. Det visade sig att de va nya duschar, allt enligt forskningens nya rön. Såg ut som en fängelsecell typ och man skulle ligga i en grej som liknade en kundvagn, så där me galler å så å me benen upp över kanten, de skulle tydligen hindra smärtimpulser. Sen var de 2 sånna där duschrum brevid varandra, ja låg i ena och sen låg de en karl i andra (va fan gjorde han där, skulle han också föda??). Å ja ville inte att den andra karln skulle se mig där naken jue. Sen kom den manliga sjuksköterskan in i rummet i badkallingar och stod och "bevakade" mig. I fall att bebisen skulle komma ut alltså. För va ingen vanlig dusch, de regnade som vatten från hela taket. Han suckade och ja, man kände sig verkligen som en jobbig patient. Hehe. Sjukt hur de kan bli. Sen vaknade ja, så han aldrig komma ut nån bebis denna gången. haha.. Får se hur nästa förlossning går. haha. Tror ja är inne på min tredje nu sen ja fick veta att ja var gravid =) Ingen annan som drömmer roliga/fula drömmar?

• MK84

Hejsan brudisar! Sitter här och kvällsfikar lite. Har vart igång heela dagen som alltid, plugg, klasspresentation, cykeltur me karln min, sen lagt klart plattorna på ballisen, gått upp å ner i trappor me skräp, men hoppades inte på samma resultat som SvXrt. Sen iväg å köpa present innan vi skulle å gratta lilla Ida 5 år. Hittade finfina presenter på ÖB, hon sa att de va dom bästa presenterna hon nåååågonsin fått, haha.. vilken unge ;) De var för övrigt sånna där plastdjur, hon älskar sånna. :P Samt såpbubblor och ett påskägg fullt me godis. De sista va ba för att de va så billigt :P Sen va vi där till efter 21 nån gång, fick för övrigt en hel kasse me bebiskläder så har ju lite å välja bland. :P Sen iväg till Kvantum och småhandla och som vanligt då vi småhandlar ligger de kring 1000 kr, haha.. :P Så lite slut är man allt. Tror magen tycker ja vart lite för aktiv idag, lyft för mycket och för tung. *Fy Malin säger den å krampar lite*.

Aguagreen - ska kika på din film sen då ja sitter vid Jans dator, går inte att de film på min dator. Min router är för övrigt trasig, så vet inte ens vem internet ja sitter å surfar på ;)

/Malin

SvXrt - Ja, snart är de 1 maj :P

• MK84

Hejsan brudisar! Sitter här och kvällsfikar lite. Har vart igång heela dagen som alltid, plugg, klasspresentation, cykeltur me karln min, sen lagt klart plattorna på ballisen, gått upp å ner i trappor me skräp, men hoppades inte på samma resultat som SvXrt. Sen iväg å köpa present innan vi skulle å gratta lilla Ida 5 år. Hittade finfina presenter på ÖB, hon sa att de va dom bästa presenterna hon nåååågonsin fått, haha.. vilken unge ;) De var för övrigt sånna där plastdjur, hon älskar sånna. :P Samt såpbubblor och ett påskägg fullt me godis. De sista va ba för att de va så billigt :P Sen va vi där till efter 21 nån gång, fick för övrigt en hel kasse me bebiskläder så har ju lite å välja bland. :P Sen iväg till Kvantum och småhandla och som vanligt då vi småhandlar ligger de kring 1000 kr, haha.. :P Så lite slut är man allt. Tror magen tycker ja vart lite för aktiv idag, lyft för mycket och för tung. *Fy Malin säger den å krampar lite*.

Aguagreen - ska kika på din film sen då ja sitter vid Jans dator, går inte att de film på min dator. Min router är för övrigt trasig, så vet inte ens vem internet ja sitter å surfar på ;)

/Malin

SvXrt - Ja, snart är de 1 maj :P

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007