• TheCoopers

Låter du / kommer du låta ditt barn sova över hos pojkvän/flickvän?

Som frågan lyder ...

Är det ok för dig om din dotter/son sover över hos sin pojkvän/flickvän? Från vilken ålder i sådantfall ....?

Och är det skillnad på om det är en son eller dotter ?

Här i Sverige är det ju vanligt men har bott utomlands så länge att jag blivit påverkad att tycka att det känns lite konstigt ... Löjligt egentligen ... Skrattande och varför vet jag inte ....
    Jag gjorde det när jag var yngre ....
    Som tur är har jag några år kvar innan det blir aktuellt ....Skrattande

Mark Levengood 4 President
  • Svar på tråden Låter du / kommer du låta ditt barn sova över hos pojkvän/flickvän?
  • Erita
    ahlcec skrev 2007-04-05 13:35:58 följande:
    Mäh, vad ÄR det här? Jag personligen när en liten nörd som bara ska vilja vara hemma med lilla mamma till shon är 36, på ett ungefär. Vi ska skåda fåglar, lösa korsord och sticka kläder och därmed basta!Jag vet alltför väl vad femtonåringar sysslar med. Iiik.
    Pussla också! Och sjunga karaoke tillsammans
    I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • ahlcec

Åh, ja pussla! Såna där evighetspussel ska vi ha, och en tågbana i källaren.

• Erita

Baka och sälja kakor på marknader o så ska ni ha matchande kläder

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • tissen82

mina barn har utegångsförbud tills dom e runt 70 år:P

• MARIA99

När de är över 15 kommer det nog att vara okay , precis som det var för mej när jag var ung. Sex kan de ju ha var som helst på dagstid ändå som man inte vet om.

• TheCoopers

Bara för att man tycker det kan vara lite jobbigt med att ha pojkvän/flickvän sovandes och ha sex hemma hos oss betyder INTE att jag vill att de ska bo hemma med mig tills de är 50 år ..pysslandes och fågelskådandes ( dock är det inget fel på dem intressena ) ...Vad har det med det här att göra ??

Jag vet att mina barn kommer att ha sex (!) ... belive it or not ... det är inte det som är frågan .... Däremot kan man tycka ( om det är ok ? ) att det kan kännas lite konstigt att ha pojkvännen sovandes hemma hos oss .... Sorry ....men så är det ...

• Engeln

Tebax igen, tänk man vaknar till fåglarnas sång kliver upp sträcker på sig, glider i en sidenmorgonrock (om man tycker om sånna) går ut i köket för att se dotterns pojkvän dricka mjölk ur paketet...
    Det kommer at bli som att få extra barn, både skoj och arbetssamt.
    Det jag grämer mig mest för är dock när dom kommer hem med hjärtesorg första gången. När dom säger att dom aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig kommer komma över kalle med stort K.

• TheCoopers

Engeln :

:0) Usccccccch ja just det HJÄRTEsorgen :( herregud .... jobbigt ....... den där killen ( eller tjejen Flört likabra att gardera sig ) som de ääälskar så himla mycket , och de aldrig i hela livet kommer kunna glömma !

• lövet2

Vi har en gräns på 15 år. Före det sovs det inte över på något sätt hos pojk- eller flickvänner. 15 år är den ålder som gäller för att bli byxmyndig, så den känns lagom för oss.
    Våra döttrar har inte haft några problem med den gränsen, och det har inte sonen heller haft!

• Show n tell

När jag var "ung" och hade pojkvän hemma hos mina föräldrar så fick vi inte ha dörren stängd till mitt sovrum... vi hade det en gång och pappa kom inrusandes och drog i pojkvännen och undrade vad vi höll på med... ingenting faktiskt... fast vi hade redan gjort "det" för flera månader sen.....   

• Miss Lau

Från 15 år fick jag sova hos min pojkvän och det hoppas jag att jag låter mina barn göra också. Visst hade vi sex, men inte på natten med föräldrar i rummet bredvid så just sova över grejen var rätt safe. Dagtid var det värre

• Engeln

Hm.. tror ni våra barns respektive kommer tycka vi är ok om vi vägrar dom umgänge dagtid men att det är helt OK att sova över? (med oss i rummet bredvid)
    hahaha

"Men Jossan han verkade trevlig, du får inte träffa honom dagtid men han är välkommen att sova över!"

Svar på tråden Låter du / kommer du låta ditt barn sova över hos pojkvän/flickvän?