pappa mot sin vilja
Någon här som har en motvillig pappa?
Jag "råkade" bli gravid med en man jag knappt kände, men kände direkt att abort inte var någon utväg för min del. Jag fyller snart 37 och har ett barn sedan tidigare, så det känns lite som nu eller kanske aldrig. Min första dotters pappa skilde jag mig från under buller och bång mitt i graviditeten, så jag vet hur man klarar sig på egen hand vid det här laget.
Pappan ringde idag, skällde och var smått galen över hur jag kunde tvinga honom till ett föräldraskap han inte valt. Ännu mer frustrerad blev han när han insåg att abort inte är ett alternativ för min del. Han tjatade om och om igen och frågade vad jag tyckte att han skulle göra. Jag svarade rakt och ärligt att han borde tänka på att hans agerande kommer att visa hans tre tonåriga söner hur en man beter sig, och vad ansvar innebär. Då blev han ännu argare........men är det inte sant?
Mitt i all kaos finns en underbar man som trots allt tycker om mig och stöttar mig, det känns orealistiskt att någon skulle vara intresserad av en i nuläget. Men det finns visst helt underbara människor också.
Hur ska jag lösa knuten med pappan?