• novembersol

pappa mot sin vilja

Någon här som har en motvillig pappa?
    Jag "råkade" bli gravid med en man jag knappt kände, men kände direkt att abort inte var någon utväg för min del. Jag fyller snart 37 och har ett barn sedan tidigare, så det känns lite som nu eller kanske aldrig. Min första dotters pappa skilde jag mig från under buller och bång mitt i graviditeten, så jag vet hur man klarar sig på egen hand vid det här laget.

Pappan ringde idag, skällde och var smått galen över hur jag kunde tvinga honom till ett föräldraskap han inte valt. Ännu mer frustrerad blev han när han insåg att abort inte är ett alternativ för min del. Han tjatade om och om igen och frågade vad jag tyckte att han skulle göra. Jag svarade rakt och ärligt att han borde tänka på att hans agerande kommer att visa hans tre tonåriga söner hur en man beter sig, och vad ansvar innebär. Då blev han ännu argare........men är det inte sant?

Mitt i all kaos finns en underbar man som trots allt tycker om mig och stöttar mig, det känns orealistiskt att någon skulle vara intresserad av en i nuläget. Men det finns visst helt underbara människor också.

Hur ska jag lösa knuten med pappan?

• Svar på tråden pappa mot sin vilja
  • IHateYourFace

Men vänta nu. Ska HON tvingas gå igenom en abort mot sin vilja för att han inte vill ha barn?

• familjen K

Det är kvinnans ansvar att STARTA diskussionen med mannen eftersom det är HON som vet att hon blivit gravid... såklart.. hur i hela fridens fröjd ska annars mannen få veta och överhuvudtaget ta ställning i en sådan diskussion????

• JAG är BÄST

IHateYourFace INGEN har sagt att hon ska tvingas till abort. Men hon ska inte sitta här och kalla killen svin för att han inte vill ha barn. Hon har själv inte velat eller brytt sig i skydd.

• familjen K

IHate YourFace.. lika underligt som att han ska bli förälder mot SIN vilja...

• Nymne

Ni får det att låta som att HON utsatte honom för risken att bli pappa. Fel fel fel
    Hon utsatte sigsjälv för risken att bli mamma
    Han utsatte sigsjälv för risken att bli pappa

Så fungerar det.

• unsan

Om någon jag var tillsammans med för en kväll skulle ta beslut som rör min framtid mot min vilja då skulle jag också vara skitförbannad.

♥♥♥♥♥♥Alvin - Den vackraste stunden i livet var den när du kom..♥♥♥♥
  • Melancholic

ursäkta men saken handlade väl ändå inte om kondom eller inte. varför ska alla på FL alltid hänga upp sig på det som varit? om någon skriver får man väl ändå utgå från hur situationen ser ut i nuläget. vad ger det att ifrågasätta vad som hänt innan?

ingen av dom skyddade sig
    båda ville ha sex

en vill behålla barnet! det är det saken handlar om.

båda är skyldiga till att graviditeten kom till och det är väl inget att diskutera, det har redan varit! däremot hur man hanterar situationen som är nu är en annan femma. hjälp henne utifrån det.

TS: ni måste givetvis prata mer om saken, men kanske behöver han lite tid att smälta tanken? kan ju hända han är lite i chock och därav beter sig såhär. ge han lite tid och ta upp ämnet igen. verkar det inte släppa så får du förklara att antingen så accepterar han faktumet att han ska bli pappa och är med i dess liv. eller så får han lämna det och du får göra ditt bästa att grejja det själv. vilket som så behöver du ett svar från honom så du vet hur du själv ska planera ditt liv och förbereda dig på bästa sätt! lycka till!

• JAG är BÄST

Nymne
    Hon utsatte sigsjälv för risken att bli mamma
    Han utsatte sigsjälv för risken att bli pappa

Ja det är så SANT som det kan bli. Men FORTFARANDE varför ska alltid killen utmålas som bovar i sånna här fall?.

Han har sagt sitt i detta. HAN VILL INTE HA BARN. Därmed så frå då novembersol räkna med att inte få stöd eller uppmuntran från pappan.
    Utan endast ekonomiskt stöd.

Svar på tråden pappa mot sin vilja