Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3
Har inte varit aktiv här inne på ett tag, vi har superdåliga nätter hela tiden,har provat alla tänkbara metoder inkl.denna och inte lyckats nå målet ännu. Min son är nu 6 ½ månad och har som längst sovit 4-5 timmar i sträck nån enstaka gång. Funderar en del om det kan vara nåt annat som stör honom nattetid-nån lättare form av reflux(får upp maginnehåll i matstrupen som retar). Ska kolla upp det efter helgerna tänkte jag.
Läste Claras inlägg och vill bara tipsa: Om den lilla tar flaska kan man prova att ge vatten att dricka när de vill amma, en del barn slutar då att vilja vakna för tutte på natten för vatten smakar inte lika gott! Man kan givetvis amma nån gång på natten om man tycker det är okej, men man kan ju bestämma att en lilla tex. bara får tutte X antal gånger och däremellan vatten. Man kan ju ge ersättning till natten också, en del barn (inte min son dock!)sover ju bättre på lite "tyngre" mat! Napp kan man också testa om man vill..men då kan de å andra sidan vakna av att de tappar den..Ja, det är en djungel av alla typer av metoder och råd man får.TÅLAMOD är nog det som mest behövs tror jag. Lycka till!