Inlägg från: Bellsebub |Visa alla inlägg
  • Bellsebub

Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3

Hej!

Har precis beställt boken här idag så jag kommer nog behöva lite peppning här framöver...
    Har haft riktigt snälla små tvillingtjejer på nätterna, ja dagarna oxå, men för några nätter sen har dom börjat bråka lite med mig.

Vaknar ca var 10:e minut och skriker/kinkar efter den rackarns nappen *morr*  Inte samma tjej varje gång iofs men för mig blir det ju oftare än för dom =)
    Inatt höll det på mellan 02 och 06, då gav jag upp och tog dom till min säng så jag slapp kliva upp varje gång plus att dom sover så mycket bättre hos mig, eller kanske helt enkelt är så att dom är sååå trötta där på morgonen?

Tidigare nätter, innan detta strul började så var det liksom tvärtom. Dom sov som små änglar fram till 05-06 och hade en timmas supervaken tid och somande sen om till runt 08, jobbigt värre tyckte man då *ler* men byter gärna tillbaka nu =)

Jaja, nu blev det nästan en novell här så jag återkommer!

*kram*

• Bellsebub

Just ja, ska tillägga att dom snart fyller 5 månader oxå...

*kram*

• Bellsebub

Ah, tack för svaren =)

Kan tillägga att det blivit bättre redan nu, utan bok dock.
    De små liven hade sovit för lite på dagarna och därav även sämre på nätterna...
    Så nu trugar jag dagsömnen på dom! Och det funkar bättre som sagt, Skönt som attans Räcka ut tungan

Boken kom idag btw, ska läsa den så fort jag har möjlighet!

Svar på tråden Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3