Inlägg från: Lina1979 |Visa alla inlägg
  • Lina1979

Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3

Hallå
    Har en 11 månaders som jag är trött på att bära omkring på! HAr nu varit in och beställt boken!

Ammar fortafarande men tänkte göra ett ALLvarligt försök i helgen att sluta!

Ville ha tips på hur man får dom att somna. Vi har försökt me typ 5 MM, men han gallskriker i 3 timmar och sen får man iallafall ge bröstet eller bära...

• Lina1979
    TeeTee skrev 2007-06-08 07:55:22 följande:
    En sak till:Maken ger lilleman vällingen när han ligger i sängen. Bra eller dåligt?
    Ser inte det som något dåligt, varför skulle det vara det?
  • Lina1979

Bast
    I går började jag kämpa för att sluta amma. Skitjobbigt då det gick bra när han vaknade 2ggr, behövdes ingen tutte då. Men tredje gången gick det inte. Jag bröt ihop totalt när han blev arg/ledsen och kände mej jätte hemsk! Slutade med att jag ammade iallafall... Känner mej så misslyckad för det!

Idag har jag åter kört hårt på att inte amma. Första vilan fick jag bryta och min sambo fick ta honom.
    Andra gången gick det faktiskt tillslut. Trots protester! Det känns skönt och förhoppningsvis blir det lite lättare till natten.

• Lina1979

Teetee; vad skönt att du kunde natta honom!

• Lina1979
    Bast skrev 2007-06-09 20:42:00 följande:
    Lina1979, du ska se att det kommer att gå bättre och bättre! En av de absoluta fördelarna med NCSS är att det är helt okej att backa ett steg om det inte funkar! Så även om du nu fick lov att amma till slut så gick det ju faktiskt bra de två första gångerna!TeeTee, härligt! Hoppas att det håller i sig!
    Nu har jag riktigt ont i bröstet (ammar bara på det ena och har det andra som reserv). Tror jag kommer bli tvungen att amma inatt för att inte få mjölkstockning!
  • Lina1979

Nu har min bok kommit och jag har börjat läsa den. Ser fram emot att få sätta igång!

Ammar fortfarande på natten men inte lika många gånger som tidigare.

Svar på tråden Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3