Somna utan gråt/NCSS, en mjuk "metod" för att hjälpa barnet att sova. Pepptråd nr. 3
Så mycket bra jag hittade här :). Har liknade problem med min ca 4 månaders som ovan. Jag blir helt tokig och framför allt lite orolig. Det fungerade bra när hon var riktigt liten, men har efter hand bara blivit sämre och sämre. Vi har redan gjort mycket efter NCSS men får det liksom inte att fungera.
Det som är största problemen är att hon just nu inte kan sova mer än 30 minuter på dagen. Innan sov hon ca 2,5 timme på fm utan problem och sedan två pass på ca 1 - 1,5 till. På kvällen vaknar hon ALLTID efter ca 30 - 40 minuter och behöver "nattas" igen. Och det senaste, hon verkar inte få tillräckligt på kvällen utan vaknar snabbt igen och vill ha mer. Provar ersättning (Nan2) för att hålla igång flaskan, men ärligt talat går det sämre än innan då jag bara ammade. Men som sagt hon är 4 månader dvs i en fas! Ska idag prova flaska + nattrutin med amning och se om det blir någon skillnad.
Vår nattrutin innefattar:
Blöja, tvätta, massage, pj, lite skötbordsmys, koksaltdroppar (är alltid stopp i näsan) och om hon inte redan blivit för trött läsa lite. Sedan går jag in i mörkt sovrum och ammar och nattar med ramsa samt lite "buffning" i rumpan. Hon ligger på sidan på sjukgymnasts inrådan då hon varit lite platt på ena sidan.
I NCSS sägs det att tidig läggning resulterar iatt de sover längre - vet inte om jag håller med, men jag gör kanske något fel?
Detta blev långt - Sorry :(.
Öppen får alla råd och förslag ur jag kan förbättra.