Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!

Var och handlade igår men glömde slå in en sak i all hast och åkte dit på det, HJÄLP, vad kommer hända nu? Aldrig gjort något förut och detta var ju inte meningen heller, men inte lätt med 2 barn som skriker och komma ihåg allt..
    Någon som varit med om detta som kan lugna mig eller är det jättehemskt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-06 13:11:23:
    Nej alltså jag handlade det jag skulle men glömde slå in 1 vara och det såg tydligen en vakt för han kom ikapp mig då jag redan betalat och gått ut ur affären och ringde polisen. Så de kom och jag trodde jag skulle dö nu sitter jag här super nervös för nåt jag inte menade.. Jag fick ingen avstämning denna gången utan hann gå utanför dörren.Jag har aldrig glömt någon vara förut på 4 år och aldrig gjort nåt olaligt innan Så komme detta som en smäll

• Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!
  • Anonym (Ledsen)

Nej de tog in mig och det blev en polisanmälan och nej det var ara runt 35 kr så det var ju inte så att jag gick in för det.. Men polisen kom iaf, men vad kommer hända får man prick? Böter? fängelse?

• Anonym (Ledsen)

Grejen var den att jag hann ut ur affären och vakterna kom efter mig.. fick gå tillbaka och skämmas som ett djur

Virriga jag: vad hände för dig?

• Anonym (Ledsen)

Ja det blev en amälan och skall upp i rätten sade polisen för 35 kr som INTE var medvetet.. Hade 2 barn som skrek och var rätt stressad och hann gå ut. Och här är jag nu

• Anonym (Ledsen)

Nej alltså jag handlade det jag skulle men glömde slå in 1 vara och det såg tydligen en vakt för han kom ikapp mig då jag redan betalat och gått ut ur affären och ringde polisen.  Så de kom och jag trodde jag skulle dö nu sitter jag här super nervös för nåt jag inte menade.. Jag fick ingen avstämning denna gången utan hann gå utanför dörren.

• Anonym (Ledsen)

Hade ingen avstämning utan hann betala allt annat och gå. Så de tog ifrån mig min självscanning nu med på affären.

• Anonym (Ledsen)

Jag har aldrig glömt någon vara förut på 4 år och aldrig gjort nåt olaligt innan Så komme detta som en smäll

• Anonym (Ledsen)

Försökte förklara och jag betalad den så fort jag kunde sen Hoppas de förstår men vakterna förstod inte utan tyckte mer de var elaka och hånlog kände mig super rutten.

• Anonym (Ledsen)

Ungen: Ja jag kände med att missatag gör alla men sen kom en polisanmälan och jag har 2 barn gift och familj, så jag känner mig så dålig. Menar kan man få fängelse för det?

• Anonym (Ledsen)

Tack för att ni skriver känns mycket lättare då, men känner mig ändå ledsen och rädd.. Menar polisen hjälp..

Svar på tråden Omedvetet snatteri på självscanning HJÄLP!