Inlägg från: bellanbus |Visa alla inlägg
  • bellanbus

6-åring i "förpubertet"........

Är det fler som har 6-åringar som har gått in i någon "ny" fas????

Min dotter är nosig och hittar på det ena efter det andra, inte bara hemma utan även på dagis! Hon gaddar ihop sig med jämnåriga tjejkompisar och hånflinar fröknar upp i ansiktet....
    Min dotter har alltid varit väldigt intensiv men nu är det olidligt! Man undrar vad man gör för fel och varje dag är det något nytt!

Vill bara höra om fler har det så här????
  • Svar på tråden 6-åring i "förpubertet"........
  • bellanbus
    Hannah76 skrev 2007-04-06 19:43:13 följande:
    Japp så har vi det här hemma med...*S* Det är som att ha en tonåring.. Och sen helt plötsligt så blir hon liten igen..*L*
    Det är ju det som är så svårt att förhålla sig till...ena sekunden en pubertal tjej och nästa sekund är hon så liiiiten så liiiiiten att man inte vet hur man ska bemöta henne...usch..
  • bellanbus

Jag har fått bli MYCKET mer konsekvent och typ sträng, vilket inte alls är min starka sida... Det blir en typ av time out här med, och så har jag matat in mantrat i henne "Gör man bra saker så kommer bra saker till en, gör man dåliga saker så kommer dåliga saker till en", men vet inte om det funkar...
    Men det är f-n inte klokt hur detta kan tära på ens nerver!

Har hört av många som haft "jobbiga" 6 åringar att de oftast blir lugna sen i den "riktiga" puberteten, så även om det inte är så, kan man ju intala sig det nu

Suck suck...

• bellanbus

Min dotter blev sjuk mitt i alltihopa...känner mig hemsk, men det var faktiskt lite skönt o få en paus i allt detta ...

Nu har man laddat om batterierna för nya duster

• bellanbus
    TerrorMorsan skrev 2007-04-10 18:41:58 följande:
    men, är tjejer värre??? min kille blir 6 nästa år skepp ligger trygga i hamnen,men det är dom inte byggda för
    Det är baaaara o väääänta o se!
  • bellanbus
    Hannah76 skrev 2007-04-10 18:52:41 följande:
    Jag Har planerat mina barn illa.. Det är 6 år emmellan dem.. Så när min lilla tjej blir en dryg 6-åring, så har min stora tjej skuttat iväg o blivit tonåring.. Hur ska man klara av det??*S*
    Inget smart drag hihi

Men du får hoppas att den första 6 åringen får utlopp för allt nu och sen blir lugn i tonåren
  • bellanbus

Disney Channel är en sekt

• bellanbus
    Prillan73; Tack, den kan nog många här må lite bättre av att läsa
  • bellanbus
    Just nu har min dotter någon form av pms eller nåt ... Nu har hon gått omkring de senaste dagarna och gråtit över att jag inte älskar henne längre och att jag aaaaalltid skäller på henne...
    Detta bara för att jag för en gångs skull har lyckats vara konsekvent de senaste månaderna...

Men men....bit i hop och aaaaandas eller vad säger ni ??

Men här har det iaf funkat bättre på dagis sedan någon månad tillbaka, så det är skönt...
Svar på tråden 6-åring i "förpubertet"........