• AmAnna

6-åring i "förpubertet"........

Oj, vilken bra tråd!! Har insett att dottern som blir 6 år i höst, nu har kommit in i  det sk 6års-trotset!! PUST..säger jag bara...
    Allt stämmer in vad ni har skrivit om era barn, och även info som en fick med sig hem från FSK.
    Ett litet exempel: härom kvällen efter att dottern till slut släckt för natten och vi pussat gonatt o allt, så hör jag efter en stund hur hon ligger och snyftar hejdlöst. Rusar upp o fram till sängen, där hon ligger och stört gråter! Blir helt knäckt själv,  jag försöker få ur henne vad det är för fel!
    Till slut får hon fram, mellan all gråt, att hon bara vill ha ett glas vatten!!
    Försökte verkligen få henne och förstå att det säga till mamma eller pappa eller gå upp själv. Annars brukar hon vara jätte kavat och gå upp själv eller ropa på mig så kommer jag med vatten, vilket vi självklart alltid gör.
    Och nån förklaring till att hon vart sååå lessen kunde hon inte säga. Antar att det är MYCKET känslor just nu som "härjar" hos min lilla (stora) prinsessa!

Svar på tråden 6-åring i "förpubertet"........