• Äldre 6 apr 23:20
    7066 visningar
    83 svar
    83
    7066

Roliga ord!

Här tänkte jag att vi kunde dela med oss av roliga ord vi eller någon annan sagt och då menar jag inte sånt som barn vränger till dagligen utan ord som vuxna av någon anledning lyckas få till.

Jag måste ju då börja med att berätta om min sambo som helt allvarligt sa "SAMMANBAND" när han jobbade som säljare i en affär till en kund som bara tittade storögt på honom... Det skulle ju varit antingen sammband eller sammanhang!

Dela gärna med er av era roliga/konstiga/förvrängda ord!!

• Svar på tråden Roliga ord!
  • tottal­isa
    Äldre 6 apr 23:32

Jag har en svärson som säger snYttefilt...

• Äldre 6 apr 23:32

Tar väl en till då (kommer nog många från mig då min sambo jämt vränger till orden...).

När sambon hade varit på McDonalds (Mc driven) och fått fel på sin hamburgare så åkte han tillbaka dit när han upptäckte felet och krävde en ny hamburgare som "såret på plåstret".... Min lillebror som satt bredvid tyckte det var en aning pinsamt!

• Rickeb­y

Bangare - hammare

Habrovink - svårt att förklara...kanske finns ett sådant ord på riktigt, eller? När man tex ska laga någonting lite provisoriskt gör man en liten habrovink

Shäga - stege, norrländskt skulle jag tro...?

• nelie

har en bekant som länge länge trodde att det hette Watteri (alltså batteri) han blev jättearg när hans mamma påpekade att det faktiskt hette Batteri :O)

• Rickeb­y
    Äldre 6 apr 23:33

Vässpennare - pennvässare

• Äldre 6 apr 23:35

min konfirmationspräst sa Svampinjon.. han blev jätteförvånad då han hörde av oss att det heter Champinjon

• tottal­isa
    Äldre 6 apr 23:42

Min dotter sa sparvis om sparris.

• Äldre 6 apr 23:46

förlåt men.. var inte denna tråd  till för att skriva om vuxna som säger fel ord och inte barn

• allima­callim­ac
    Äldre 6 apr 23:46

en gammal kompis till mig skulle säga: Jag missupptade det nog...
    Men det blev: Jag massuppfittade det nog...

Älskar mina pågar
  • millio­tindra
    Äldre 6 apr 23:47

staketet sa jag ända till för bara något år sen för staket :-P

Svar på tråden Roliga ord!
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.