• Fyrklovern

Roliga ord!

Här tänkte jag att vi kunde dela med oss av roliga ord vi eller någon annan sagt och då menar jag inte sånt som barn vränger till dagligen utan ord som vuxna av någon anledning lyckas få till.

Jag måste ju då börja med att berätta om min sambo som helt allvarligt sa "SAMMANBAND" när han jobbade som säljare i en affär till en kund som bara tittade storögt på honom... Det skulle ju varit antingen sammband eller sammanhang!

Dela gärna med er av era roliga/konstiga/förvrängda ord!!

• Svar på tråden Roliga ord!
  • Easanonna

Jag känner en kille som säger Fläskkopletter.

• mortill3

Min äldsta son är snart tretton år och har fått en del ord om bakfoten:  klånbok (plånbok) och bobbling (bowling)!  Men nu är han medveten om att han säger fel, men det händer ibland ändå...Glad

• allimacallimac

kom på en sak till som ja ALLTID säger fel...
    NACKLAFTA istället för  LACKNAFTA

Älskar mina pågar
  • Nina1982

Min bror sa till min mamma att hon inte fick köpa apelsindricka för det var bensin i den. Han skulle säga bensen... Hihi

• Amoriina

VÅra grannar hette Maggil och Rune.
    Min mosters man skulle säga : Jag ska bara kila upp till Maggil och Rune och se om dom är hemma.
    Det blev : Jag ska bara kila upp till MAGGE och RUNIL och se om dom är hemma :D

• karinagumman

fersetter.. gaspetti.. sa en unge som jag kände.. men han har visst blivit stor sägs det... de rätta orden är servetter & spagetti om inte alla hängde med...

• wonderchild

När jag precis hade flyttat till Sverige sa jag ofta att maten var "saltig" om jag tyckte det var salt.. Eller "Sötigt"... Alla som hörde det tyckte det var så gulligt så ingen rättade mig, förrän jag började på mitt första jobb där alla skrattade åt mig..

Freedom is just another word for nothing left to lose
  • wonderchild

(Jag var 19 år då jag flyttade hit)

Freedom is just another word for nothing left to lose
Svar på tråden Roliga ord!