• Fyrklovern

    Roliga ord!

    Här tänkte jag att vi kunde dela med oss av roliga ord vi eller någon annan sagt och då menar jag inte sånt som barn vränger till dagligen utan ord som vuxna av någon anledning lyckas få till.

    Jag måste ju då börja med att berätta om min sambo som helt allvarligt sa "SAMMANBAND" när han jobbade som säljare i en affär till en kund som bara tittade storögt på honom... Det skulle ju varit antingen sammband eller sammanhang!

    Dela gärna med er av era roliga/konstiga/förvrängda ord!!

  • Svar på tråden Roliga ord!
  • JJbebe

    Jag har kommit på ett helt eget ord nu när gravidhjärnan är på topp:
    Jag och sambon letade efter en skärbräda men kunde inte hitta den så då tar jag en annan och ska gå och sätta mej vid bordet. När jag så sätter mej ner så ser jag den andra skärbrädan i diskstället (bra letat av oss???) och säger till min sambo som står bredvid diskstället: varför säger du inte att skärbrädan ligger under diskpankan?
    varpå sambon tittar upp med en förvånad blick och frågar vad en diskpanka är för något. (skärbrädan låg under stekpannan i diskstället, så förmodligen drog min grumliga gravidhjärna ihop det till ett helt nytt ord... Hehe...) Vi skrattade gott!

  • mortill3

    Fick reda på att en kompis till mig har sagt termosbyxor ända tills för ett år sen ungefär! Hon är nu 32 år...

  • Alexandra85

    Har sägat fel många gånger men värsta var nästan när jag och en kompis satt på jobbet och diskuterade bibeln.
    Istället för Eva och Adam blev det Edam och Ava.
    Hände inte en gång utan FLERA gånger under den kvällen.
    Visste själv om att jag sa fel men blev ändå bara fel.
    Kan tillägga att vi, framför allt jag garvade så mycket att sambon fick komma med inhalatorn. =)

  • smula86

    nyäten är väl ändå ett ord som är ganska vanligt. Jag vet att jag alltid har sagt det, men min kille hade aldrig hört det innan. "bråka inte med mig för jag är nyäten"

    Min kompis brukar sätta färdig framför ord. Tex. han kom hem precis när jag var färdigstädad, det är nog färdighästat för mig snart, ne det är lugnt jag var färdigsoven.. hehe

  • Fyrklovern
    smula86 skrev 2007-04-16 22:05:06 följande:
    nyäten är väl ändå ett ord som är ganska vanligt. Jag vet att jag alltid har sagt det, men min kille hade aldrig hört det innan. "bråka inte med mig för jag är nyäten"Min kompis brukar sätta färdig framför ord. Tex. han kom hem precis när jag var färdigstädad, det är nog färdighästat för mig snart, ne det är lugnt jag var färdigsoven.. hehe
    ha ha ha, det där med färdigsoven har jag nog oxå använt ett par gånger!!
  • MammaMu82

    Kul  trådSkrattande känner mig som hemma...

    Har sagt knasiga saker, och kan ibland fortfarandes säga fel, även folk i min omgivning har en tendens att halka fel...

    Min syster skulle tex säga till mig att skynda mig till skolan för klåtta (för klockan är 8 skulle det bli...)

    Vid ett annat tillfälle satt vi o kolla på en film där ngn dog en väääldigt pinsam död (ska ju vara smärtsam död...)

    Sen har jag sagt att man inte ska ligga på den som sparkar (under ett gräl med min kära storasyster, igen!), efter det så vände grälet till en skrattfest iställetSkrattande

    kommer nog på fler om en stund

  • MammaMu82
    SusanneJ skrev 2007-04-07 00:59:42 följande:
    en jobbarkompis till min syster var på ett fik och hade lite beslutsångest... så hon beställde en negersugare!
    drack kaffe när jagläste detta och kan ju säga att jag satte i halsen av garvSkrattande
  • MammaMu82

    Ha kom på en till sak:

    En kompis till oss har två barn som heter Basse o Nelly, och en dag skulle jag o dottern åka dit på en liten fika o lekstund.
    Helt allvarligt säger jag till min oskyldiga femåring att vi ska börja klä på oss så vi kan åka till nessy och Balle.

    Jösses vad jag garvade åt det, medans Bella tittade på mig o undrade vad som var så kul (hon vet inte vad balle är)

    Dom har även fått heta nasse och belly... Jaja kärt barn har många namn

  • Fyrklovern
    MammaMu82 skrev 2007-04-17 09:45:08 följande:
    Ha kom på en till sak:En kompis till oss har två barn som heter Basse o Nelly, och en dag skulle jag o dottern åka dit på en liten fika o lekstund.Helt allvarligt säger jag till min oskyldiga femåring att vi ska börja klä på oss så vi kan åka till nessy och Balle.Jösses vad jag garvade åt det, medans Bella tittade på mig o undrade vad som var så kul (hon vet inte vad balle är)Dom har även fått heta nasse och belly... Jaja kärt barn har många namn
    ...balle...Ha ha ha, skrattar så tårarna sprutar!!!
Svar på tråden Roliga ord!