• Bambi Tinuthiel

Smaltjock-problem!

Hej!

Jag är väl vad man skulle kalla en smal tjej, 50 kg till 161 cm. Storlek 34-36 i kläder. Men jag har ändå en tjock mage som jag vill bli av med.

Jag vet att man inte kan punktförbränna fett utan att man ska gå ner på hela kroppen, men jag har bara 18 % kroppsfett så jag kan ju inte gå ner så mycket mer på resten av kroppen och jag vill ju gärna ha bort magen utan att gå ner för mycket.

Har haft detta problemet även innan jag fick barn, så det har inte förändrat någonting kan väl tilläggas.

Äter ganska vettigt, anser jag. Mest vegetariskt men kött ibland. 100 gram godis en gång i veckan. Har börjat jogga tre gånger i veckan, med vagn, och försöker ta 1 timmes promenad varje dag i alla fall.

Så vad ska jag göra? Är mitt fall hopplöst?

/sofie

• Svar på tråden Smaltjock-problem!
  • Yollis

Situps är ett tips...och annan träning

♥ Uppsala brallis ♥ mamma till Tuva, 10 månader ♥ UJberoende ♥
  • Bambi Tinuthiel

Yollis:

jo,jag gör det (har preic sbörjat iofs) men det har aldrig hjälpt speciellt mycket eftersom jag ändå har så mycket fett på magen och det går väl bara bort genom konditionsträning? (rätta mig om jag har fel?) Och jag vill ju inte gå ner mer på resten av kroppen eftersom jag har så smala armar och rumpa.

• Engel 27

Har du testat en sån där man rullar med på golvet.
    Typ ett hjul med ett handtag på varje sida(tv-shopsmodellen) å så står man på knäna och rullar framåt och tillbaka
    Funkar kanon för magen. Har använt den i flera år och är supernöjd.
    Inte alla som gillar den,men den gör susen

• Yollis
    Bambi Tinuthiel skrev 2007-04-06 23:48:15 följande:
    Yollis:jo,jag gör det (har preic sbörjat iofs) men det har aldrig hjälpt speciellt mycket eftersom jag ändå har så mycket fett på magen och det går väl bara bort genom konditionsträning? (rätta mig om jag har fel?) Och jag vill ju inte gå ner mer på resten av kroppen eftersom jag har så smala armar och rumpa.
    om du tränar bygger muskler så går du inte ner, utan upp men magen hålls på plats av musklerna
  • Yollis
    Engel 27 skrev 2007-04-06 23:53:13 följande:
    Har du testat en sån där man rullar med på golvet.Typ ett hjul med ett handtag på varje sida(tv-shopsmodellen) å så står man på knäna och rullar framåt och tillbakaFunkar kanon för magen. Har använt den i flera år och är supernöjd.Inte alla som gillar den,men den gör susen
    ab-slide
  • Engel 27
    Yollis skrev 2007-04-06 23:55:46 följande:
    Engel 27 skrev 2007-04-06 23:53:13 följande: Har du testat en sån där man rullar med på golvet.Typ ett hjul med ett handtag på varje sida(tv-shopsmodellen) å så står man på knäna och rullar framåt och tillbakaFunkar kanon för magen. Har använt den i flera år och är supernöjd.Inte alla som gillar den,men den gör susen ab-slide ♥ Uppsala brallis ♥ mamma till Tuva, 10 månader ♥ UJberoende ♥
    Just det
  • Bambi Tinuthiel

jag har provat abslide men jag får så jäkla ont i knäna! =(

men även om jag tränar musklerna så försvinner väl inte fettet från magen? eller?

• Jannamia

Ha tålamod!  Med den träning du kör så försvinner nog magen med tiden!

Ingen är så rik att den har råd att förlora en vän.
Svar på tråden Smaltjock-problem!