Inlägg från: Jotti |Visa alla inlägg
  • Jotti

Dr Mugg

Jag har bara en undran, ibland sitter jag och tittar på Latjo Lajban på fyran med min lilla pojk och för det mesta tycker jag de har bra inslag men jag har aldrig förstått mig på Dr Mugg. Vad är det pedagogiska syftet med det programmet? Nu säger jag ju inte att man inte bara kan ha ett program som bara är kul men är det verkligen det?

• Svar på tråden Dr Mugg
  • Jotti

Jag tänkte mest att de program som jag växte upp med var både roliga och man lärde sig någonting så jag är väl 'skadad' av min barndom. Tycker väl att barnprogram skall vara både kul och sådana att barnen lär sig något av dem. Tråkiga jag, kan väl tyckas.

• Jotti

LillaVi: Ja, eller hur? Ville inte låta som de som säger att det var bättre förr men nog är det väl så i detta avseendet?

Eeska: Jo, visst finns det pedagogiska program idag men vad jag ville få fram var att de kan vara roliga fastän man lär sig något av dem i alla fall. Du har givetvis rätt att de gamla programmen finns på dvd och de har jag köpt till pojken min.

• Jotti

MrsXandu: Nä, jag har aldrig sagt att barnprogram MÅSTE vara pedagogiska. Det är ju bara min åsikt och inget faktum. När jag talar om pedagogik menar jag inte att man ska lära barnen kärnfysik. Men det finns ju små saker man kan lära barn. Det är ju inte bara alfabetet, siffrorna eller andra ämnen barn ska lära sig. Det finns ju miljontals andra normer osv som de kan lära sig och då är ju barnprogrammen utmärkta medium att smyga in dessa saker i. That's all.

Svar på tråden Dr Mugg