Inlägg från: mn75 |Visa alla inlägg
  • mn75

Visa mej ert kök!

Mitt kök existerar inte ännu (huset kommer som elementleverans i maj), men jag tänkte visa hur jag har planerat.  

• mn75

Jag är också intresserad av exempel på kök med glasskiva som stänkskydd
    Finns det någon som vill visa upp sitt

• mn75

TS
    jag tänkte välja lysrör i o m att de inte alstrar värme, som sprids upp i skåpet ovanför. Inte för att jag vet hur mycket värme det är frågan om. Någon som vet

• mn75

Hmm, det är tydligen inte så enkelt det där med spottar vs lysrörFundersam Nå, själv så har jag ju tid på mig att bestämma mig. Köket blir ju inte monterat förrän i höst nån gång.

I a f så blir det spottar i taket + att det kommer att finnas en ljusramp för spottar ovanför övre skåpen och fönsterna

• mn75

Tjenixen
    Vad finns bakom de där tre dörrarna Finns där något utrymme som kan offras eller bli mindre, så att du skulle få fler kvm till köket och kanske slippa en dörr

• mn75

Alla ni som planerar
    Använder ni av papper, penna och linjal , IKEAs köksplaneringsprogram eller nåt annat
    För köket så använde jag Ikeas program, men nu när jag planerar badrum så har jag hittat till Svedbergs program. Finns det något program som är ännu bättre

• mn75

Linny
    Jag bor ju inte ett land med totalt 2 Ikea så jag har inte hunnit bli "Ikeafrälst".

• mn75

Mimmi006
    Jag kommer att ta laminat. Billigt och passar bra i en barnfamiljs kök. Sedan skulle det bli kanske lite väl mastigt med både träbänkskiva och massiva körsbärsträdörrar och alternativet sten blir lite dyrt i a f denna gång.
    det är ju inte så svårt att byta bort en billig laminatskiva sen ifall man vill ha sten.
    Den laminatskiva som jag har valt, ser ut som en svart stenskiva, så den som inte ser efter noga kommer nog att tro att det är sten

• mn75

Boppa
    I mitt kommande kök hade jag tänkt ha två stora, men ändrade till en stor och en mindre för att för större bänkyta mellan diksbänk och spis. Jag hoppas att jag inte behöver ångra mig....
    I det nuvarande köket har jag två stora och det behövs i o m att vi inte har någon  diskmaskin installerad. Allt handdiskas.........

Svar på tråden Visa mej ert kök!