• Black Lady

Visa mej ert kök!

Vårt kök därhemma står näst på tur att få sig en helrenovering.
    Jag vill ha det modernt men med mysig känsla av ett gammalt lantkök, gärna bjälkar i taket osv.

Så kom igen, ge mej lite inspiration och visa mej era kök!

All good things come to those who wait
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 09:10:04:
    Kom gärna med tips och ideer,tex vilken bänkskiva är att föredra, trä, laminat eller sten.

Lämna gärna en kommentar om ni ritade upp ert kök själva eller om de hjälpte er där ni köpte det.

Är det något som ni ångrar som ni skulle ha gjort annorlunda?
  • Svar på tråden Visa mej ert kök!
  • Linny

Frågar igen Vi funderar på att fälla in många små lysdioder under skåpen (istället för några spottar) vad tror ni? Kan det bli coolt. Vi kommer ha en tapet på väggen som är randig (vågrätt) i väldigt skimrande färger.

• Black Lady
    Linny skrev 2007-05-09 10:19:08 följande:
    Frågar igen Vi funderar på att fälla in många små lysdioder under skåpen (istället för några spottar) vad tror ni? Kan det bli coolt. Vi kommer ha en tapet på väggen som är randig (vågrätt) i väldigt skimrande färger.
    Vet inte hur det blir med "arbetsbelysning" men tror att det blir hel läckert

Är det någon som har erfarenhet av sjöstenskakel?
    Kikade på det häromdan och då sa hon i butiken att det måste behandlas och inpregneras, men hon kunde inte svara på om det var en engångs grej eller om det måste göras med jämna mellanrum, kunde inte heller svara på om det ska göras innan man kaklar.
    Tycker ju att det är så himla snyggt...
  • Linny

Black Lady: Sjösten som så eller någon speciell sorts sjöstenskakel?
    Vi har sjösten på golvet i ett av våra badrum. Det behandlade vi direkt när vi lagt det, innan vi började använda badrummet..

• Black Lady

Jag antar att det är vanlig sjösten, den ser marmorerad ut, det fanns två varianter när vi var där, en gropigare och en mindre gropig, jag är intreserad av den mindre.

• mimmi006

Black Lady- jag tror att det beror lite på vilken sten man tar... en del är väldigt grovporiga och är nog svårare att sköta. Vi har grå-vit cararra på golvet i badrummet och den är fortfarande snygg. I och för sig behandlar jag den kanske två ggr per år, men är inte superpetig. Den är inte alls porig, utan nästan slät.

• Black Lady
    Linny skrev 2007-05-10 11:12:51 följande:
    Black Lady: Sjösten som så eller någon speciell sorts sjöstenskakel? Vi har sjösten på golvet i ett av våra badrum. Det behandlade vi direkt när vi lagt det, innan vi började använda badrummet..
    Tittade in i ditt galleri, tycker ditt golv ser ut som det vi tittade på fast jag vill ha ljusgrått.
  • mimmi006

Black Lady- det är ljusgrått, men melerat... funderar på mörkgrått till nästa badrum, det är så skönt att gå på!

• Linny

Black Lady: Vi har renoverat båda badrummen. I det ena är det små (icke sjösten) och i det andra, sjösten. Vill bara kolla så du kollat på rätt Vårt är inte grovporigt alls utan ganska slätt. Räknar med att behandla ca. en gång per år.

Svar på tråden Visa mej ert kök!