• Black Lady

Visa mej ert kök!

Vårt kök därhemma står näst på tur att få sig en helrenovering.
    Jag vill ha det modernt men med mysig känsla av ett gammalt lantkök, gärna bjälkar i taket osv.

Så kom igen, ge mej lite inspiration och visa mej era kök!

All good things come to those who wait
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 09:10:04:
    Kom gärna med tips och ideer,tex vilken bänkskiva är att föredra, trä, laminat eller sten.

Lämna gärna en kommentar om ni ritade upp ert kök själva eller om de hjälpte er där ni köpte det.

Är det något som ni ångrar som ni skulle ha gjort annorlunda?
  • Svar på tråden Visa mej ert kök!
  • Isens mamma
    mimmi006 skrev 2007-05-11 08:52:39 följande:
    Isens mamma- snyggt med vita fogar, men du upplever det inte för kallt?
    [/citat]

Nä, badrummet är så litet och har "varm" belysning som inte riktigt framgår på bilden i galleriet. Jag tror en annan fog hade förminskat rummet. Även skåpet med ekdörr bidrar till att rummet känns "varmt".
  • Isens mamma
    Hasus skrev 2007-05-11 09:16:30 följande:
    [citat]
    Isens mamma, är det kakel som är ovanför diskbänken i ditt kök, det såg så himla glatt och fint ut ?

Det är kristallmosaik på väggen. Genomskinligt glas med färgad baksida som gör att det blir ett "djup". Köpta på Höganäs.
    Det är likadan mosaik fast ljust turkos i duschen i badrummet, men det syns inte riktigt på bilden.
  • Isens mamma

humm...varför blir mina citat så konstiga?

• Linny

Mimmi006: Är ek lite hårdare än valnöt alltså? Eller är det tvärtom? Mannen på varuhuset, och flera tidningar påstår att det är hårdare. Knasigt. Nåja, det är fetare i alla fall

• Boppa

Jag tror att vi gjort ett felval när vi gjort om i vårt kök, vi har nämligen valt den dubbel diskho istället för en stor enkel som vi var inne på först. Finns här någon som valt enkelho som kan ge sin syn på saken?

• Black Lady

Det är så otroligt trevligt att få titta in hos allaGlad
    Även om allt inte är min stil så får man olika ideer hela tiden.

Så kom igen och visa lite till

All good things come to those who wait
  • Mamma Anna

Boppa:
    Vi har en stor enkel, men i nästa kök tror jag att vi kommer ha en stor och en mindre. Det är jobbigt när man behöver skölja något och man har ställt ner saker i diskhon. Annars älskar jag vår diskho för den är så stor så man får ner hela plåtar och sånt

• mn75

Boppa
    I mitt kommande kök hade jag tänkt ha två stora, men ändrade till en stor och en mindre för att för större bänkyta mellan diksbänk och spis. Jag hoppas att jag inte behöver ångra mig....
    I det nuvarande köket har jag två stora och det behövs i o m att vi inte har någon  diskmaskin installerad. Allt handdiskas.........

Svar på tråden Visa mej ert kök!