• mamyleine

Vilket av dessa ord för kvinna anser du är mest kränkande? (LÄS TS)

Annat får INTE användas för könsord/skällsord för dom är självklart värst. Utan annat ska vara ett ord för en kvinna/tjej. Röstar man annat med svaret "jag tycker fitta är värst" räknas alltså inte detta in.

Jag tycker kärring är otroligt kränkande. På andra plats kommer fruntimmer. Usch.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa ord för kvinna anser du är mest kränkande? (LÄS TS)
  • JustJack

Röstar på lilla gumman men det kommer så mycket an på vem om säger det också. Om nån av läkarna på avd säger det blir jag fly förbannad. Om sambon säger det gör det inget.....

• minatre

Tycker att lilla gumman eller lilla flicka och dyl är värst för det är oftast för att nedvärdera personens intelligens.
    De andra orden handlar om andra saker egentligen och inte nedvärderade av ens intelligens så därför känns de inte lika illa...men såklart inte som positiva ord ändå.

• Taggtroden

Jag avskyr att bli kallad Lilla Gumman. Det är oftast så nedsättande. Som att man inte vet bättre. Som att de som säger vet och förstår nått som inte jag vet eller förstår, och heller inte KAN förstå. Om någon kallar mig kärring är det oftast för att den personen inte har ord till annat och vräker ur sig detta för att kränka mig då den personen av fasa för att veta eller vara sämre än mig men inte har ett bättre sätt att visa detta på. Då bryr jag mig oftast inte. Dock tycker jag att när killar använder kärring som ett nedsättande ord tillvarandra är otroligt irriterande. Som att det kvinnliga könet i form av kärring är något mycket sämre än män.

• Polgara

1. Tösen! Ursäkta men jag är 35 år!

2. Lilla flickan! Samma som ovan.

3. Lilla gumman! Samma som ovan.

4. Brud! Nope är redan gift!

5: Kärring! Japp,kan jag vara ibland!

• jessca

Lilla gumman, usch låter så nerväderande. Precis som taggtråden skrev så låter det som om att man inte vet bättre, inte förstår.

• SystraMi

Röstade "annat", tycker nästan alla är lika illa.

Lilla gumman, Tösen och Lilla flicka är nedlåtande om man talar till en tonårig/vuxen, lilla gumman är ju riktigt nedlåtande om man talar med en gammal kvinna och själv är ung.

Kärring och Fruntimmer används ofta nedlåtande av äldre män (tänker på en pensionär som tyckte att det tog för lång tid att laga en bankomat och hävdade att det var "dagens sanning" att det var "så det blev" när "fruntimmer" skulle jobba).

Brud borde bara användas när man talar om bröllop.

• KickStart

Lilla gumman
    Det låter som om man är 5 år och sägs oftast av överordnade som försöker att visa sig överlägsna. Väldigt ofta är det män.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
Svar på tråden Vilket av dessa ord för kvinna anser du är mest kränkande? (LÄS TS)