• mamyleine

Vilket av dessa ord för kvinna anser du är mest kränkande? (LÄS TS)

Annat får INTE användas för könsord/skällsord för dom är självklart värst. Utan annat ska vara ett ord för en kvinna/tjej. Röstar man annat med svaret "jag tycker fitta är värst" räknas alltså inte detta in.

Jag tycker kärring är otroligt kränkande. På andra plats kommer fruntimmer. Usch.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa ord för kvinna anser du är mest kränkande? (LÄS TS)
  • FilleCilla

Fast ordet KÄRRING är från början ett slang för ordet KÄRESTA eller KÄRING så det borde vara ett fint ord men tyvärr används fel.

Mina älsklingar är mitt allt.. Cecilia 9811 och Filip 0406.
  • LuckyLuke

Jag röstade på kärring, inte käring som fint och snällt utan skällsorden som enligt mig uppfattas som din gamla ragata. Gillar inte alls det ordet.

• bustösen

annat: hora, luder, fnask osv

• Madida

bustösen: Hon skrev juh precis att det inte fick räknas som annat

Av de nämna tycker jag "Lilla gumman" är värst. Men det är bara för att jag tycker det är såååå nedlåtande och för att jag ofta blivit kallad det.

• tröllkäringa

inget av det hahahahaha blir kallad det mesta här hemma

• lola1983

Jag tykcer nog att brud är det värsta . beror så klart på i vilket sammanhang det sägs o av vem . Men tycker att det låter som att man vore helt blåst..

Stolt mamma till världens bästa Hugo :)
  • Kristin89

Jag tycker att "brud" är ett väldigt slampigt ord. Jag känner mig väldigt billig när nån kallar mig det

• bustösen
    Madida skrev 2007-04-09 11:02:27 följande:
    bustösen: Hon skrev juh precis att det inte fick räknas som annat Av de nämna tycker jag "Lilla gumman" är värst. Men det är bara för att jag tycker det är såååå nedlåtande och för att jag ofta blivit kallad det.
    oops missade det

isåfall tycker jag lilla gumman/lilla flickan är lika illa
  • Tussetösen

Brud...! då låter man som en tjej som man typ bara dragit över eller nått... nä... hellre kärring då..

Svar på tråden Vilket av dessa ord för kvinna anser du är mest kränkande? (LÄS TS)