• Tre Söner

Feng Shui...fortsättning

Det är visst dags att starta en fortsättningstråd, tre månader har visst gått.

Hoppas att det är ok med er andra att jag lägger upp en ny

Varmt välkomna alla gamla som nya!

Länk till första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m15959731.html

• Svar på tråden Feng Shui...fortsättning
  • Tre Söner

Ni pratade om hall igår. Jag behöver lite hjälp med min! Har nån lust att titta in på bilderna och föreslå hur jag ska förbättra den! Har gått och blivit hemmablind.

• Älskar mina  underbara döttrar

Vad bra att du håller fortsatt liv i denna underbara tråd...
    Nu är faktiskt städskrubben flyttad och det känns lättare, blir inte riktigt lika praktiskt men man kanske får man bättre hälsa...
    Min Danneman har varit så duktig i dag och kämpat hårt för att vi ska få en bättre häsoruta här hemma i båda plan.
    Själv är jag ju inte mycket att hänga i julgranen än, verkar jättesegt med astman.
    Är det någon som har ett par friska luftrör jag kan låna och hänga upp i vår hälsoruta??? Hi,hi

Hoppas ni har haft en skön och bra påskhelg!

• Älskar mina  underbara döttrar

Tre söner,

kollade in er hall...
    Du kommer nog att få en massa bra råd, själv är jag ju nybörjare på detta. Även om man läser i böckerna så tycker jag att det är lite svårt att veta att det blir rätt.
    Tur att vi har denna tråd...
    Lycka till med hallen!

Kram

• olpansfamilj

hej !

Tre söner! Lite frågor om hallen först? Hur många är ni i familjen?

Det vad jag direkt ser som "fel" är alla saker i hallen...ögat fastnar direkt på alla skor och ryggsäckar.... plus dina lister som borde målas eller ser jag fel??? =)

Kan du bygga in hallröran? Själv har jag köpt nya garderober och stuvat undan dom flesta sakerna!
    Kan barnen ha sina ryggor i sitt rum istället? Det öppnar upp mycket....

I vilken ruta hamnar din hall?
    Själv bytte jag golv i hallen och har försökt hålla mig till färgerna inom rutan.....

• olpansfamilj

det viktiagste gällande hallen är att den är ren!! Det är en av dom rummen som borde vara renast i husen+spisen och sovrummet! =) Vet att det blir lite knepigt! Och tänk även på det ögat inte ser som mattan.... kan du tvätta den ofta...samlas det lätt grus under den mm...... hur ser ytterdörren ut?
    Har tusen hall tips men berätta gärna lite mer...men min intryck av din hall blir att det är lite för rörigt och mycket som möter en när man ser dina bilder.....
    Hallar är jätte knepiga...gjorde om typ tusen gånger själv innan jag blev någorlunda nöjd....och det är fortfarande problem..... ska lägga upp lite nya bilder sedan, finns några i galleriet men har gjort mycket mer efter som tapetserat och målat och köpt ny skohylla och hatthylla mm...... och i helgen köpte jag nya lampor som verkligen blev pricken över i:et så nu börjar jag att bli nöjd....

Hoppas att du blir bättre snart älskar min dotter... astma är jobbigt...har själv astma....=(

• Tre Söner

Jo det finns en del att göra. Vi är 5 i familjen plus en galen katt som hoppar på dörrhandtaget så ytterdörren är lagomt vacker
    "plus dina lister som borde målas eller ser jag fel???"
    Har fräschat till det en hel del om man jämför med hur det varit,huu! Skulle göra vad som helst för en hall som din olpansfamilj!
    Vi kommer i sommar att bygga ny hall, men tills dess vill jag få ordning i den vi har.
    Halvan av hallen som är rakt fram och som ytterdörren ligger i Kärlekens hörn enl kompassläran eller kunskapshörnet enl "vanliga" sättet. Andra halvan ligger i Berömmelse/Erkännande delen enl kompass eller Karriärdelen enl vanliga.
    Kan inte bestämma mig för vad jag ska gå på.Lutar åt kompassläran för då verkar våra kaosområden i hemmet stämma med kaosområdena i livet bättre än med vanliga läran.
    Ungarna har ett gemensamt lekrum nere,(innanför köket) och ett gemensamt sovrum, har brist på rum Så deras väskor som används till dagis passar bäst att ha i hallen.
    Håller på med en segdragen renovering uppe, men det är så mycket med en gammal kåk både ute och inne

Borde jag ta ner speglarna? Satte upp dem en gång i tiden (före feng shui fanns i min värld )för att främst öka känslan av rymd och ljus. Men den känns likförbaskat mörk och trång

Tacksam för all hjälp!

• mammatotoo

Tre söner ;Oj, det var en liten hall för så många...men vad göra!
    Spegelväggar är inte bra då det "delar av" dom som tittar sig i spegeln. Annars är ju speglar ett bra hjälpmedel på rätt ställe.
    Kan ni kanske införskaffa en förvaringsbänk där ryggsäckar och mössor o vantar kan få ligga.
    Skohyllan var ju oxå över full, ställ bort dom som inte används för stunden!
    Belysningen är ju viktig, kanske du ska satsa på någon ny lampa/spotlight??

Jag tog tag hallen idag, kastade 5 par skor !!!
    1 par åkte i en loppislåda (använt 1 gång)
    Tog undan jackor som jag inte sett användas på ett bra tag...Nu ska jag bara hitta plats åt dom någon annanstans i huset

• mammatotoo

Min hall är L-formad och har 6 öppningar varav 5 är dörrar och 1 trappa!!!! Det rä inte lätt att få till den, dessutom har vi öppen klädförvaring / skohylla så det ser aldrig städat ut *suck*

• Mippemutt

ååh vad trevligt med en ny tråd. Kan få inspiration för vår hall som jag vill göra om.

• Tre Söner

JA det är inte lätt, det där med förvaring och vår hall är verkligen liten! Kvittar hur jag gör så svämmar det över Har en kåk med för lite förvaringsutrymme, suck! (För trots allt måste man ju förvara en del saker) Vilket område är egentligen bäst för allt sånt man måste och vill spara???
    Får grubbla mer på det i morgon...God Natt!

Svar på tråden Feng Shui...fortsättning