• Cullinan

Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?

Man hör ju mycket negativt om Mc Donalds såsom att dom tvättar toasitsarna i diskmaskinen och annat fräscht, och dom få gånger man äter där är det alltid kalla pommes, ljummet kött och fuktigt sladdrigt bröd.
    Peppar peppar har jag aldrig blivit sjuk av deras mat, har ni?

Bara läs här och kolla bilden, hur fan kan man servera det? Är personalen blind eller bara arrogant? Och den killen hade tydligen råkat ut för dålig Mc Donalds-mat en gång tidigare dessutom.

www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1041620,00.html

• Svar på tråden Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?
  • Christina W

Jag blev magsjuk i flera dagar efter en fiskburgare för några år sen. Blev jättedålig!!! Kunde inte behålla någonting på 3-4 dgr, tror nog aldrig jag varit så dålig som den gången. Och det var det enda jag åt den dagen som kunde orsakat detta. Usch!
    Tog låååång tid innan jag åt där igen.

• Hajati

Man kan få en alldeles nu hamburgare på donken utan att beställa en grillorder, bara man säger till att man vill ha en alldeles ny.

En hamburgare ligger inte längre än 8 minuter i vårt transportskåp. Annars blir det waste (gammalt). Dvs hamburgarna har bara en hållbarhetstid på ca 10 minuter och pommes 5 minuter (snabbare om burgarna inte förvaras i vårt värmeskåp eller om pommesfriten inte ligger i frityrbaljan). Så om man hämtar mat från mcdonalds och har en lång reseväg, kanske på 20 min, blir maten gammal när man kommer hem. Eller om man sitter och väljer att äta hamburgaren i en kvart utan att röra pommesen, då blir pommesfriten gammal.

• Shalle82

på den restaurangen som jag jobbade på fick man inte beställa en ny när det låg kvar gamla i skåpet...

• Hedan

Läs "Snabbmatslandet" av Eric Schlosser. Det har jag gjort och har sedan dess inte ätit på MacDonalds. Mest av princip på grund av hur företaget är (i och för sig mest i USA, men ändå).

• Valkyriia

Hajati: Jupps de micrar.. Min syster jobbade på burger king i tre år innan hon fick nog. Så så sett e ju mac donalds bättre (!) då de slänger maten efter en kvart eller vad det e.. (Så var det 2001 när jag jobbade på donkan i allafall)..

• spinx

Men micrar inte Donkan burgarna för att osten ska smälta? Såg jag iaf på en Mcdonken i Göteborg...

• Mia83

spinx

McDonald's micrar inte sina hamburgare. Den du såg göra det begick tjänstefel.

• AmandaPitkänen

jag har då aldrig ätit dålig mat på MC.

Jag undrar dock hur allvarligt den här killen tyckte det var då han säger att han troligtvis inte kommer äta där igen, men ibland har man inga val... Vaddå inga val?? Det är väl bara att gå någon annastans och äta! Nä tycker den här aftonbladet artikeln verkade lite fuffens...

• bellanbus

När jag åt på MAX fick jag en burgare som både luktade o smakade bajs....det körde fint i magen sen kan jag säga.... SÅ där äter jag INTE....

Donkan satt fint i dag till lunch, jag tar alltid "Plus det, minus det, och extra sånt" så får man dem nya o fina

BK är med fint som f-n....men blir lite nojjig om de micrar, fast jag äter alltid kycklingen där och den friteras för det har jag sett de har ett "öppet kök" här....vet inte hur det ser ut på andra ställen....

Men i det stora hela är skräpmat FINT SOM XXX

• Mia83

Amanda

Jag har också svårt att ta sådana uttalanden på allvar, det klingar rätt illa.

Svar på tråden Har ni blivt matförgiftade på Mc Donalds?