• Janssonkatten

Pco(s):are med bf nov/dec

Kul om vi startar en tråd där vi kan snacka om allt från pco(s) till födslar, farhågor och förväntningar!

• Svar på tråden Pco(s):are med bf nov/dec
  • Mambo77

Självklart är du välkomen kul att ha någon erfaren

Gud va spännande, ska ni ta reda på vilket kön bäbisen/arna har?

Jag ska som sagt göra ett tidigt ultraljud för att se oxå så att jag inte bär på fler.

Hur har du mått under dina veckor?

• Allis X

*ler* erfaren... nja känns inte så

Nä, jag vill nog inte veta vad de har för kön... Tar det som det kommer, men visst är man nyfiken.

Ni då? vill ni ta reda på kön?

Hur jag mår... Illamåendet och yrheten har i stortsett gått över. Men har fortfarande ömma bröst, haft det sen två v INNAN äl. Så börjar bli van, men det är störit när jag vaknar på natten av att jag ligger på magen. Vissa nätter och dagar gör de mer ont. Ibland spänner och hugger magen (tror att det är sammandragningar ska fråga BM om det nästa gång)
    Det jobbigaste är nog att jag är trött, nästan för jämnan.
    MEN ska inte klaga, det finns ju de som mår super dåligt.
    Jag mår bra, är så lyklig att det är nått som växer i mig så det överväger det andra.

Hur länge har ni försökt innan det blev pluss... Känner igen båda era "nick" från andra trådar.

• susanne78

Ursäkta men jag kanske är lite trög. Vad står Pco för???

• Mambo77

Allis X, jag har jämt varit så bestämd på att jag inte kommer vilja veta kön innan. Men nu efter att flera i kompiskretsen har fått barn och tagit reda på kön innan känner jag nog att jag vill göra det. Killen däremot är lite tveksam så vi får se hur vi gör, men jag tror även han vill veta när vi väl kan få veta
    Vi lyckades pricka ägget på andra gången, jag har vetat att jag har PCO i flera år så när vi väl sa att nu försöker vi så fick jag pergo utskrivet med en gång.

Sussane78, PCO är att vi inte får ägglossning varje månad utan vi har småsmå cystor runt äggstockarna (ofarliga), så oftast behöver vi hjälp för att få ägglossning oftare.

• Janssonkatten

vi vill veta kön, iaf min sambo. För mig spelar det egentligen ingen större roll =)

I vilken vecka gör man ul? jag har verkligen ingen koll!

• Mambo77

Vad jag har hört gör man UL i vecka 18. Själv kommer jag göra ett tidigt UL redan i vecka 8-9 (4 maj) för att försäkra mig om att jag inte blev överstimulerad och har flera foster i mig.

• Janssonkatten

ja mambo, det kan ju vara bra om det inte är 5 st =)

• Mambo77

Inte ens 3 vill jag ha, 2 kommer jag bli orolig också då min bästa vännina fick två förra året och hon hade otroliga komplikationer under hela graviditeten. Fick tom operera sig mm och en pojke dog efter en vecka...så ett barn vore jag glad över.

• Allis X

Jag ska göra rutin UL nästa v är då i V17. Längtar så!

Först var det en evig väntan på Äl sen på BIM och när jag väl kom så långt, startade en längtan att få va i v12 (för riskernas skull) Nu längtar jag till UL, så jag får se att det är nått där inne. Sen kommer en väntan på att gå in i veckan, då man kan rädda Bäbis om den skulle få för sig att titta ut för tidigt. Därefter kommer jag nästan att längta ihäl mig till BF.
    Aldrig är jag nöjd!!! *ler*

• Mambo77

haha jag tror att vi alla komma längta ihjäl oss och oroa oss att någon ska hända och därför ha små mål på vägen.

Jag har flera kompisar som har fått MF så jag är lite orolig för det då jag även har en liten, liten större risk pga att jag har PCO har jag läst. Men jag ska ju som sagt få se fostrets hjärta v 9...så inte lika lång längtan.

Svar på tråden Pco(s):are med bf nov/dec