• Emmy K

Födelsedagspresent till ettåring

Hej
    Undrar om ni har något bra tips på födelsedagspresent till en blivande ettåring (kille). Nu menar jag inte kläder utan kanske någon leksak eller en minnessak. Jag försöker komma på något som kan vara kul för honom att titta på när han är större. Leksaker och kläder får han säkert av släkten.

• Svar på tråden Födelsedagspresent till ettåring
  • ung83

min son fick en bobby car när han fyllde 1 år nu är han 4 år och han kör fortfarande runt på den.. så hans lillasyster fick en oxå när hon fyllde 1 år för det va bråk hemma om bilen..

• Lappjess

Säger som Ung83.
    Dottern fick en Bobby Car när hon fyllde ett. Hon är tre och ett halvt nu och den är fortfarande en favorit.

• utstuderad

Fisher Price har många bra och pedagogiska leksaker för den åldern. Se efter deras varor. Själv så fick sonen ett tåg som kör och spelar samtidigt. Mycket poppis.

• Rixie

Vi köpte en gungställning med babygunga till vår son när han fyllde 1 år förra veckan.

• Hitta Nemo

Vår son fick en Bobbycar i 1-årspresent. Ett annat tips är en rutschkana (minsta modellen) eller kanske en liten gunghäst, "Plan Toys" (ett märke som Brio saluför) har en väldigt fin gunghäst helt i trä som passar från 1-1,5 år och uppåt.

• Nattviolen

Byggklossar är ju i och för sig också leksaker, men de är ju roliga än idag (tycker jag 40 år) Eller duplo. Något som man har kvar sen kan vara en film/bildspel med hälsningar från alla släktingar och vänner. Min tjej som är 1,5 älskar att sitta vid datorn och titta på alla fotografier och korta videosnuttar.

• mammatillpojkar

bobby car (min son har en sån och han ÄLSKAR den)
    pengar på ett konto (min son har en mx fond där vi + familjen sätter in pengar)

• Linnpinn

Vår kille fick en fisher-price bondgård i present av mormor och morfar som han bara älskar. Varje djur har en särskild plats där man kan trycka så hörs djurets läte. Och det finns massor med dörrar och fönster som en 1-åring kan sitta och öppna och stänga.

Han fick även en bobbycar som är väldigt populär och en rutchkana.

• Emmy K

Tack för alla era fina tips.
    Det verkar som om det blir en Bobby Car. Min stora tös har faktiskt kört omkring på kompisens.

• tingel

Vi har också köpt Bobby Car till våra barn i ett-års present. :o)

• Emmy K

Ja, nu har födelsedagen kommit och gått. Det blev som majoriteten tipsade om - en bobbycar med släp. Det var helt klart en favorit och ettåringen åker redan på den. Treåringen fick en också fast det inte var hennes födelsedag. Till och med tioåringen tyckte de var kul. Tack allihop.

• MillanB

Simon fick en halskedja med ett S i utav faster och kusiner när han fyllde 1 år. Det tyckte jag var en bra present istället för alla leksaker.

• Tinuskan

Min får en svart bobby car med speciall däck av gummi, pappa bestämt

• killotjejmamma

Bobby car, fischerprice garage, duplo, tramptraktor, gungställning, cykelhjälm, briotågbana, klossar, leksaksspis, barnpool, mm mmm

• Emmy K

Jag håller med LillemorR i att det är väldigt dyrt med Bobby car. Men jag köpte dem begagnade, så jag fick så att säga släpet och en bil extra på köpet. Jag skäms inte för att jag har köpt begagnat till min son i ettårspresent utan tycker att fler borde göra som jag. Varför köpa nytt när det gäller sådana här kvalitets-saker.

• Tinuskan

Här på barnens hus har de nedsatt pris på röd bobby car, 299 kr med keps å väst

Emmy K Håller med, fast jag köper nytt för det
    mesta men inte allt, tror inte att din dotter märker skillnad.

Svar på tråden Födelsedagspresent till ettåring