• snuttan67

Vilken ålder börja att cyckla på 2 hjuling med stöd hjul

Mamma till 4 underbara barn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ålder börja att cyckla på 2 hjuling med stöd hjul
  • Jossisen

Jag har aldrig förstått det där med stödhjul. Om de inte kan hålla balansen på en tvåhjuling är de ju inte mogna för en sådan och borde alltså ha......trehjuling!

• Crazy Baby
    Jossisen skrev 2007-04-10 11:40:04 följande:
    Jag har aldrig förstått det där med stödhjul. Om de inte kan hålla balansen på en tvåhjuling är de ju inte mogna för en sådan och borde alltså ha......trehjuling!
    Håller med! Kan man inte cykla utan stödhjul ska man inte cykla!
  • ebben

fast det är ju kanske roligt att testa...fast man inte helt o hållert KAN cykla!!
    Mina har haft stödhjul!
    För att cykla på 3 hjuling är ju helt annars.de har ju fötterna mer framför sig.....o på en riktig cykel mer "under sig" om ni fattar

• Ahdela

Det finns en anledning till att vissa får en tvåhjuling, om de har långa ben slår de knäna i handtaget på trehjulingen :o(

• ebben

ja precis......de kan ju liksom vara för långa för en liten 3hjuling.....

• Jossisen

Ja, det är klart de ska få cykla på tvåhjuling!! Men jag förstår inte varför de ska göra de innan deras balans är mogen för det.

• ebben

ja precis......de kan ju liksom vara för långa för en liten 3hjuling.....

• ebben

Tja,men för att de kanske tycker det är kul att ta sig fram själva.....det är ju roligt för barn att cykla!!
    ser inget konstigt med det.Fast kan de inte till 1005 så är det ju ändå roligare m stödhjul då,än att bara gå/springa!!

• ebben

Tja,men för att de kanske tycker det är kul att ta sig fram själva.....det är ju roligt för barn att cykla!!
    ser inget konstigt med det.Fast kan de inte till 100% så är det ju ändå roligare m stödhjul då,än att bara gå/springa!!

Svar på tråden Vilken ålder börja att cyckla på 2 hjuling med stöd hjul