vilken ålder börja med trehjuling
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 11:44:02:min son blir 2½ nu. vet inte om det skall vara en trehuling eller en tvåhjulin med stödhjul
min son kommer få en trehjuling på sin 2-årsdag Sen återstår det att se om han klarar av det
min son är nu 2½ och han fick en cykel med stödhjul som han cyklar på. Så här blev det aldrig någon trehjuling. Förra sommaren var han för liten, han är född på hösten och nu när han ändå klarar av att cykla på en vnlig cykel så tyckte vi inte att det var någon idé att köpa någon trehjuling. Men jag skulle tippa på att en trehjuling passar utmärkt till de som blir 2 år under våren.
Min dotter är tre och gillar sin lillasysters trehjuling mer än sin nya fräsiga tvåhjuling (med stödhjul).
Dottern ska få en trehjuling i 2-årspresent nästa vecka!
Vår dotter fick sin trehjuling när hon blev två.
Lillan har just fått sin mammas gamla nästan 35 år gamla trehjuling, men hon når knappt ner till pedalerna än. Hon fyllde 2 i februari och är 90 lång.
Här kommer inte att förekomma någon cyklel med stödhjul. Så trehjuling får det bli tills hon kan klara en vanlig cyklel. Utan stödhjul.
Här trampade mellantjejen på sin 3 hjuling innan 2 års dagen utan problem medans äldsta tjejen som är mindre motorisk av sig inte kom på hur man gjorde förrän hon var nästan 3.
Är en mindre modell dem har för nu är 3 1/2 åringen för lång för den nästan & hon är 100 cm,
Min tjej fick trehjuling när hon fyllde 2. Den ska hon ha tills det blir riktig cykel utan stödhjul.
Trehjuling är ju betydligt stadigare och säkrare än en tvåhjuling med stödhjul. Stödhjulen kan vika sig, och barnen kan få upp en betydligt högre fart med en tvåhjuling. Så jag tycker absolut inte tat man ska skaffa tvåhjuling till ett litet barn, under låt säga 4-5 år, kanske 6-7 år t om... Ja, tills de kan lära sig cykla, med både motorik och vett...
De flesta barn lär sig tekniken med trampor någon gång mellan 1 och 3 år, de flesta kring 2-årsåldern... Så en trehjuling kan vara en bra 2-årspresent, eller 3-årspresent...