• snuttan67

vilken ålder börja med trehjuling

Mamma till 4 underbara barn
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 11:44:02:
    min son blir 2½ nu. vet inte om det skall vara en trehuling eller en tvåhjulin med stödhjul
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken ålder börja med trehjuling
  • Nimbuz

Min son fick en i påskpresent av mormor och morfar och han är 2 år och 4 månader
    Han älskar den!

• Mamma till tre kottar

OM stora trehjulingar med kedja hade varit billigare så hade mina haft 3-hjuling tills de bar 5-7 år. Nu fick det bli tvåhjuling när de blev för stora för trehjulingen.

• Dolfiina

Min dotter som är 2år å 4 månader fick en trehjuling för nån veckan sen...

• Jag o de små

Maja kommer få en trehjuling av sin farmor när hon fyller 2 den 13 maj....

• snuttan67

puff

Mamma till 4 underbara barn
  • Linndan

min son fick en trehjuling att börja med i höstas, då han va 2 år & ca 3 månader.
    nu här om veckan fick han en ny snygg tvåhjuling med stödhjul, men han cyklar hellre på trehjulingen. *s*

• Linndan

och han blir 3 år nu i juni!

• mammatillpojkar

nicolas är 1½ och har en trehjuling..

• Caro Lin e

Trehjuling har mina barn fått när de varit ungefär två. Efter det har vi köpt springcyklar. Tvåhjuling med stödhjul vill vi inte att de ska ha, så tvåhjuling får de när de kan cykla själva utan stöd.

• Cocarola

Caro Lin e: vi har gjort samma sak, skaffat springcykel som lillkillen får ha fram tills det är dax att lära sig cykla utan stödhjul.

Den är suverän! Det påstås att det blir lättare att lära sig cykla senare, eftersom barnen utvecklar balansen på rätt sätt med springcykeln.

Fast snart-3-åringen cyklar fortfarande gärna på 3-hjulingen också, tror inte han överger den än på ett tag.

Svar på tråden vilken ålder börja med trehjuling