Inlägg från: Mamma till tre kottar |Visa alla inlägg
  • Mamma till tre kottar

vilken ålder börja med trehjuling

OM stora trehjulingar med kedja hade varit billigare så hade mina haft 3-hjuling tills de bar 5-7 år. Nu fick det bli tvåhjuling när de blev för stora för trehjulingen.

• Mamma till tre kottar

LyNxQ: Egentligen håller jag med dig. Men mina barn har växt ur sina trehjulingar flera ÅR innan de varit redo att cykla utan stödhjul.

• Mamma till tre kottar

diddik: Jag håller inte med på att stödhjul bara är ett påhitt för att tjäna pengar. Min dotter växte ur sin 3-hjuling när hon var 4 år. Vi satsade på tvåhjuling utan stödhjul som är rekommenderat. Vi kämpade på hela den säsongen, men helt utan framgång. Då lät vi henne få stödhjul så hon kunde fortsätta cykla som hon ville. När hon sen var 6 år lärde hon sig direkt att cykla utan stödhjul. Visst skulle vi kunna ha väntat tills hon var 6 år, men då skulle vi alltså förvägrat henne möjligheten att göra det hon ville - varför?

Hennes bror är nu 8 år. Han har INTE motorik för att klara en tvåhjulig utan stödhjul. Frågan är om hans ens skulle acceptera att vi höll i honom - det blir för vingligt. Han har stödhjul som vi sakta kommer att höja. Visst jag skulle gärna låta honom ha en trehjuling men de kostar på tok för mycket.

Har en bekant som fått fått kraftiga stödjul utskrivet av sjukgymnast - tror KNAPPAST att det är för att stödhjulstillverkaren ska tjäna pengar - eller?

Svar på tråden vilken ålder börja med trehjuling