Bodypump DVD
Är det någon som vet ifall det går att få tag på en träningsvideo för hemmabruk med typ Body Pump? Jag har sökt på Internet men hittar inget.
Är det någon som vet ifall det går att få tag på en träningsvideo för hemmabruk med typ Body Pump? Jag har sökt på Internet men hittar inget.
puff
Bodypump är bara tillgängligt för lesmills-instruktörer att köpa, tyvärr.
Just BodyPump-filmerna är det bara instruktörer som får, men man borde väl kunna hitta på typ ginza eller liknande sidor. Lycka till.
På www.swedebeat.com (eller.se) finns en väldig massa träningsfilmer. Kanske hittar du någon som passar där?
Jo jag har ju förstått det och det tycker jag är så himla trist.
Där jag bor finns det ingen Body pump och jag älskar verkligen den träningsformen. Det finns liknande träning i grupp men efter att ha tränat Body pump känns det inte lika bra (ej lika seriöst). Därför tänkte jag att om det fanns nåt liknande att köpa på dvd så kan jag träna hemma istället och drömma mig bort till forna pump tider ...
Usch jag har i 7 år hoppats att det "snart" ska etableras ett gym med seriös gruppträning, men icket. Jag bor i den bortglömda staden...
Glas: jag kollar!!
Jag hittade några olika dvds som kallas för "Push and lift"!!
Jag förstår dock inte riktigt instruktionen... jag tycker att det verkar som att det på dvdn inte är någon musik. Någon som förstår dett bättre än mig??
shop.swedebeat.se/
Varför inte utbilda dig till instruktör o sen försöka få jobb på gymmet o köra pass där? Snacka med dom om dom skulle vara intresserade!
Annars får du nog helt enkelt sätta ihop ett "eget" pump-pass...
vad jag kan utläsa så får man en dvd som instruktionsfilm och en cd med musik så man ska väl köra båda samtidigt antar jag.
Har du skivstång hemma alltså?
Har letat träningsvideos innan men det är ganska magert utbud, + att man blir ju ganska less på att köra samma musik och steg hela tiden. Jag köpte någon på Ginza, men det var ju mer vanlig aerobics.
M C Catta: Jag trodde att det var gymmet som hade avtal med Les Mills och inte enskilda personer? På de ställen där jag har tränat och det funnits Bodypump har alla instruktörer kört samma stuk och där det inte funnits har alla kört "sitt eget" pass. Aldrig varit med om att en del kan köra enligt Les Mills och resten enligt sig själva på samma gym. Men det kanske är fullt möjligt?? Vet du hur det funkar? Är du instruktör?