Bodypump DVD
Är det någon som vet ifall det går att få tag på en träningsvideo för hemmabruk med typ Body Pump? Jag har sökt på Internet men hittar inget.
Är det någon som vet ifall det går att få tag på en träningsvideo för hemmabruk med typ Body Pump? Jag har sökt på Internet men hittar inget.
smulan76: Ja, jag utläste samma sak men jag tycker att det verkar lite skumt att köra så... Det borde ju rimligtvis vara musik i bakgrunden eller?? Jag vill ju ha en dvd istället för en instruktör om ni förstår hur jag menar. Så att man slipper komponera passet, komma ihåg från gång till gång och tänka själv så mycket
Jag har inte en skivstång nu men jag har varit på väg att köpa i ett år så steget är inte så stort att ta...
Jag är inte M C Catta men jag svarar ändå eftersom jag är Les Mills instruktör.
Du har helt rätt i att anläggningen måste ha avtal med Les Mills, annars får man inte lov att köra dom olika klasserna. Sen ska ju alla instruktörer vara grundutbildade via Les Mills och varje kvartal går man sen en utbildning på de nya programmen som släpps.
Shininganne: Inte konstigt att det känns mer seriöst då.
Jo, anläggningen måste ju också ha avtal, men varje enskild instruktör måste också ha utbildning för just det dom kör.
Shininganne: Vad instruerar du i?
Men kan du inet kolla om gymmet kan vara intresserade av att köra lesmills o sen att du o några andra tar utbildningen... Jag är själv inte instruktör, men skulle gärna blir. Men just nu finns inte tiden tyvärr...
Jo, anläggningen måste ju också ha avtal, men varje enskild instruktör måste också ha utbildning för just det dom kör.
Men kan du inet kolla om gymmet kan vara intresserade av att köra lesmills o sen att du o några andra tar utbildningen... Jag är själv inte instruktör, men skulle gärna blir. Men just nu finns inte tiden tyvärr...
Oj... Förlåt, blev lite många.. Här kommer några länkar om utbildningen hos lesmills...
se.lesmills.com/site/utbildningar/bli-les-mills-instrucktor.aspx
se.lesmills.com/site/utbildningar/grundutbildningar.aspx
MC Catta: Jo, jag har tänkt tanken... Vet bara att jag tidigare hört att det enda gym som finns här inte är intresserade av att utbilda sina instruktörer över huvud taget. Detta resulterade för några år sedan i att de duktigaste slutade där och började köra pass i egen regi istället. Men försöka duger alltid
Jag kan dock tänka mig att om det skulle dyka upp en konkurrerande verksamhet med avtal med les milles så skulle de nog bli så illa tvugna - för det är s t o r skillnad.
M C Catta: Jag instruerar i BodyPump och BodyCombat, har gjort det nu i 7 år. Sen kör jag andra klasser också men det är inte från Les Mills.
Vet att många anläggningar tycker att det är mycket pengar som dom får betala för Les Mills-klasserna men enligt mig är det värt varenda krona. Kvalité måste få kosta lite.
Shininganne: Vet du hur mycket det kostar för gymmen? Håller med dig helt och hållet. Personligen tycker jag inte att det går att jämföra.