• blumman

    primolut nor men ingen blödning

    någon som ätit primolut nor men inte fått någon blödning och inte varit gravid???
    Jag är på min 7:e dag efter sista tabletten och har inte fått någon blödning.
    Jag ringde till gyn igår som sa att jag skulle göra ett gravtest och det gjorde jag igår men det visade negativt.
    Vad kan göra att mensen uteblir om man inte är gravid när man tagit dessa piller?
    Någon som har erfarenhet av detta???
    Ska tilllägga att jag åt primolut och pergo förra månaden men enligt vul hade jag inte svarat vidare på behandlingen så jag skulle ta primolut igen och det gjorde jag och nu är jag här.

  • Svar på tråden primolut nor men ingen blödning
  • LillSkruttet

    Har inte varit med om det. Jag fcick blödning med Primolut Nor. Men vore jag du skulle jag ringa till gyn igen och prata med dem. Du kanske behöver någon annan sorts tablett för att få igång blödningen.


    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • blumman

    ja jag har ringt och han ska ringa upp under dagen, men konstigt att det funkade förra månade då?!
    och OM man skulle vara gravid hur låpng tid tar det innan det syns?? kanske var för tidigt att testa?
    Jag ska ju börja med dubblekur pergo nu så jag hoppas verkligen inte jag behöver ta något för att få en blödning igen så jag får vänta ännu längre vill ju börja NU .

  • LillSkruttet
    blumman: Förstår att du är otålig. Jag minns när jag skulle ta min första Pergokur, jag skulle bara vänta in mensen och sen köra igång. Men så fikc jag en mellanblödning och gynläkaren skrev ut Primolut-Nor för att få en "utgångsblödning" för att kunna köra igång med Pergon, så jag fick vänta ännu längre.....Sen körde jag en kur med Pergo och vid äl tog de prover och vid mens när jag kom för en ny Pergokur, sade läkaren att proverna hade visat på underproduktion av sköldkärtelhormon. Vilket innebar att jag var tvungen att börja medicinera (kommer få göra resten av livet) och under tiden man blev inställd på tabletterna fick vi inte försöka bli med barn! De 3-4 månaderna som det tog att ställa in mig var såååå långa.
    Sen fick jag min andra pergokur, och då hände inget alls. Ingen äl och ingen mens...inte förrän på dag 65 eller nåt sånt.
    Så tredje vändan med Pergo då dubblade man Pergokuren och då blev jag gravid.
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • blumman

    nämen precis samma sits som jag.
    Dom upptäckte underfunktion på mig med förra månaden så jag har fått levaxin men vi ska köra på endå enl läkaren.
    Blev du gravid på 2 tabletter dagligen med pergo eller???

  • LillSkruttet
    blumman: jasså?? Japp, blev gravid med dubbelkur och ut kom lilla Tyra 21 mars i år.
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars
  • MammaHela

    De upptäkte underfuktion på mig med när vi sökte för sekundär barnlöshet.
    Jag fick en tid hos gyn efter 3 månader efter att jag börjat med levaxinet för att fortsätta utredningen..

    Men jag blev gravid av mig själv efter 3 månader. (Då hade vi försökt i 17 månader)


  • figo82

    Har också ätit Primolut-Nor och är på dag 3 efter avslutad kur men ännu ingen mens. Jag hoppas så innerligt att den ska dyka upp så att jag får börja äta min första trippelkur Pergo. Skulle väl vara bra typiskt om den inte gör det, då jag redan fått färdigbokad läkartid beräknad på att mensen kommer idag.Blä!

  • blumman

    jag fick ju missfall i november då började mensen strula och jag förstod att något var fel.
    Och då sa läkaren att jag hade en hormonrubbning sen fick jag ta ett blodprov till som visade på underfunktion så det kanske är sköldkörtlen som ligger bakom allt trassel med äl och mens?!
    Men om man får fråga vilka värde låg ni på när ni blev gravida??

  • blumman

    Lillskruttet

    grattis till bebben, hoppas att man kommer dit någon gång

Svar på tråden primolut nor men ingen blödning