• Nalle Puh73

Hur ska jag få bäddmadrasserna att ligga still?

Har köpt nya sängar och nu håller jag på att bli galen. Bäddmadrasserna lever ett eget liv. Får stiga upp flera gånger varje natt för att dra till madrassen. Bara av att man kliver upp ur sängen så åker bäddmadrassen åt sidan. Finns det något bra knep för hur man ska få dom att ligga still. Har sonen i mitten av sängen men den stackaren hamnar mellan bäddmadrasserna, kan inte vara så skönt. I den gamla sängen låg bäddmadrassen still, men inte i den nya. Skitsäng
    Har 2 st 90cm vanliga madrasser, på det en 180 cm bäddmadrass och ovanpå den 2 st 90 cm bäddmadrasser. Har dubbelt för att kunna tvätta den eftersom sonen är en kräkunge och att det läcker kiss ibland genom blöjan. Den stora bäddmadrassen kan man inte tvätta i maskin och det känns som om man bör kunna det när man har småbarn.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Hur ska jag få bäddmadrasserna att ligga still?
  • Triste

Halkskydd till mattor kanske kan funka.
    Har själv inte testat bara en tanke som slog mig.

• Muckarn

använd den inte
    eller skäll ut den.

• Mia83

Lägg plastad frotte under och skippa de översta bäddmadrasserna.

• Nalle Puh73
    Triste skrev 2007-04-11 19:35:50 följande:
    Halkskydd till mattor kanske kan funka.Har själv inte testat bara en tanke som slog mig.
    Hmm, kanske man skulle testa. Orkar inte vara upp och dra i madrasserna hela nätterna. Trodde inte jag skulle sakna min gamla säng som knappt höll ihop men den låg iallafall still.
  • Nalle Puh73
    Mia83 skrev 2007-04-11 19:38:14 följande:
    Lägg plastad frotte under och skippa de översta bäddmadrasserna.
    Har testat men sonen svettades ännu värre med det under så det funkar inte.
  • ominte

Heh, har samma problem och har haft nu i hm...4 år? Vi drar upp bäddmadrassen varje kväll när vi ska lägga oss. Jobbigt men man vänjer sig.

• lurv

Köp ett sängöverdrag i frottè och sätt på resårbotten (utgår från att du har en resårbotten) Oftast så är ju både bäddmadrass och resårbotten klädd med nått glansigt halkigt tyg.

• Nalle Puh73
    Muckarn skrev 2007-04-11 19:38:00 följande:
    använd den inteeller skäll ut den.
    Använda den måste jag och skäller på den gör jag hela nätterna. Ligger inte still fast jag kallar sängen alla "fina" ord jag kan.
Svar på tråden Hur ska jag få bäddmadrasserna att ligga still?