• Lolilla

Hur mycket betalar du i hyra per kvm?

Har jag dyraste hyran i Sverige? Börjar undra så smått...
    Jag betalar per kvm 132 i månaden. Vad betalar ni? Vill göra en liten jämförelse medans jag försöker komma fram till nån på hyresgästföreningen och se vad de säger. Hjälp mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:11:01:
    Tillägg: Ange gärna var i Sverige ni bor också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:30:36:
    SNÄLLA! Ange VAR ni bor också!

• Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?
  • Helene m Olivia o Sigrid

Ca. 75:-/kvm
    Alldeles för dyrt tycker jag!

Bor i Piteå.

• Meduziz

Jag betalar 90,55 :- per kvadrat och jag bor i en etta på 43 kvadrat i Stockholm.
    Ganska mycket pengar om jag får säga det själv..

När får jag bli mamma då?
  • Livsglädjen

Nästan lite pinsamt att berätta vad vi betalar: 17,- /kvm,månad i kallhyra!!! Vi hyr ett gammalt hus (som iofs är fullt beboeligt)som hyrsevärden inte gör något åt annat än vid absoluta nödfall. Vi bor superbilligt i ett mindre samhälle i mellersta Norrrland! Om vi räknar in värme så snittar vi kanske totalt 25,-/kvm,månad, forfarande pinsamt billigt men det behövs om vi ska kunna spara ihop till renoveringen av vårt hus som vi köpt (går inte att bo där än...)

• Hannish

Bor i bostadsrätt i Huddinge.
    Avgiften är 67kr m2. Med lånen blir det ca 110kr m2.

• Kristall V

51:-/kvm, månad ca. Vi bor i hus så det varierar lite beroende på hur kallt/varmt det är ute (pelletsuppvärmning)

• magnus07

Mina tidigare lägenheter i Sundsvall:
    En etta: 79kr/kvm
    En tvåa: 68kr/kvm

Jämförelse med huset vi har i Sundvall nu:
    22kr/kvm (lånekostnaden inkl avgifterna för vatten och sopor som tidigare ingick i kostnaderna för lägenheterna)

• Skogsgrön

Kan inte någon snäll PLUS medlem göra en röstlista så man kan se vad snittet är på? Hade varit kul att se! Eller TS kanske har fört statistik?

• Rompe

Vi bor för 67,50 kr/kvm. Har en hyreslägenhet i ett litet samhälle söder om Södertälje.

• ChooFii

137.50 kr/kvm, studentlägenhet i linköping

Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?