• Lolilla

Hur mycket betalar du i hyra per kvm?

Har jag dyraste hyran i Sverige? Börjar undra så smått...
    Jag betalar per kvm 132 i månaden. Vad betalar ni? Vill göra en liten jämförelse medans jag försöker komma fram till nån på hyresgästföreningen och se vad de säger. Hjälp mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:11:01:
    Tillägg: Ange gärna var i Sverige ni bor också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-12 14:30:36:
    SNÄLLA! Ange VAR ni bor också!

• Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?
  • missis

60kr per kvm. bor i umeå är väldigt nöjd med hyran måste jag säga, vi söker ny lägenhet men har börjat inse att vi inte får nån så passa billig som denna.

• missis

4722 kr i mån då ingår garage, motorvärmare o internet.

• AW76

72 kr/ kvm betalar vi, för en trea på 69 kvm. Bor i en förort till Stockholm, i ett 50-talshus.

• MalinI

Hyresrätt. ca 72 kr/kvm. 122 Förort till sthlm. 60 tals hus. Dålig standard, inte speciellt popis område.

• Playing the angel

Lolilla, om du inte tycker hyran är rimlig för just din lägenhet så kolla in denna länk. http://www.domstol.se/templates/DV_InfoPage____832.aspx Finns det något kommunalt bolag att jämföra med i ditt område? Du kanske kan ta hjälp av hyresgästföreningen också. Anledningen till att vi betalar så högt kvm-pris är för att våran är nybyggd med mycket bra standard och vad jag förstår på dig så är inte din lägenhet nyrenoverad och då tycker iallafall jag inte att det är en rimlig hyra du har!

Si vis amari, ama.
  • mytol

46 kronor per kvm varje månad för en bostadsrätt i Norrköping.

• Jessica K

125kr/kvm
    För en studentlya!! Köket i rummet med andra ord...
    I Jönköping.

• Augusti Blomman

Ca 215kr/ kvm en liten liten tvåa i centrala Madrid 750 Euro i månaden....

Svar på tråden Hur mycket betalar du i hyra per kvm?